اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تذکر نائب رئیس شورای شهر به سازمان تاکسیرانی اردبیل

دریافت عوارض از وانت‌بارهای اردبیل غیر‌قانونی است

نائب رئیس شورای شهر اردبیل در تذکری به سازمان تاکسیرانی اردبیل دریافت ارقام غیر‌قانونی با عنوان عوارض وانت‌بارها را فاقد وجاهت لازم دانست و خواستار برخورد و تذکر جدی از سوی شهردار اردبیل به رئیس و زیر‌مجموعه سازمان تاکسیرانی شد.

دریافت عوارض از وانت‌بارهای اردبیل غیر‌قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل با طرح موضوع ساماندهی وانت‌بارها و تعیین عوارض برای این خودروها در سال جاری اظهار داشت:‌ باید این عوارض تا 15 بهمن سال گذشته مطرح می‌شد تا با طی کردن مسیر قانونی مورد تصویب شورای شهر اردبیل قرار می‌گرفت تا رقم مورد نظر در قالب طرح ساماندهی وانت‌بارها اخذ می‌شد.

وی با بالا خواندن رقم ابلاغ شده از سوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: این رقم هنوز محل اختلاف بین وزارت کشور، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرداری‌هاست که ضرورت دارد نسبت به تعدیل این مبلغ اقدام لازم صورت گیرد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: مشکل جدی این بحث آن است که شورای شهر نمی‌تواند در وسط سال عوارضی را تعریف کند چرا که وقت و فرصت تعیین عوارض و نرخ‌گذاری در این زمینه گذشته است و دیگر نمی‌توان در این ایام نسبت به این موضوع اظهار‌نظری کرد.

زنجانی با اعلام اینکه هیچ نهادی حق ندارد بدون تصویب شورای شهر از کسی عوارضی دریافت کند، گفت: بنده به شدت از عمل خودسرانه سازمان تاکسیرانی در اعمال این قانون بدون مصوبه شورای شهر انتقاد می‌کنم و تذکر جدی خود را اعلام کرده و از شهردار می‌خواهم با عوامل این قصور برخورد کند.

این مسئول عنوان کرد: ما که سخن از قانون می‌زنیم و در انتخابات صدای حفظ حقوق شهروندی ما بلند بود امروز در یک نقص آشکار قانون و حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذاریم و به مصوبه‌ای رای می‌دهیم که هیچ محمل قانونی نداشته و در زمان مقرر که تعیین عوارض صورت می‌گیرد این موضوع مطرح نشده است.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: هیچ نهادی حق ندارد خودسرانه اقدام اجرایی را قبل از تصویب شورای شهر انجام دهد و بنده بار دیگر تاکید می‌کنم که ضرورت دارد وحدت رویه حفظ شده و تا بهمن ماه صبر کنیم تا در موقع تصویب عوارض این موضوع مطرح شده و رقم آن نیز منصفانه در نظر گرفته شود.

زنجانی افزود:‌ هر چند این دستور‌العمل از طرف وزارت کشور ابلاغ شده است اما نیاز به تصویب شورای شهر و در نظر گرفتن جوانب امر دارد که قطعاً در این مورد باید درست و منطقی تصمیم‌گیری کرد.

وی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی در سه چهار ماه گذشته غیر‌قانونی از صاحبان وانت‌بارها و کامیون‌داران با عنوان طرح ساماندهی مبالغی را دریافت کرده که این مبالغ غیر‌قانونی است و باید به خود آنها برگشت داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سخنان آتشین نائب رئیس شورای شهر اردبیل زمانی با حرارت بیشتر پیگیری شد که این طرح با اکثریت آرا به تصویب شورای شهر اردبیل رسید که بار دیگر زنجانی اعلام کرد بنده در قالب تذکر شفاهی و کتبی اقدام خودسرانه سازمان تاکسیرانی اردبیل را غیر‌قانونی تلقی کرده و خواستار برخورد و تذکر جدی از سوی شهردار اردبیل به رئیس و زیر‌مجموعه سازمان تاکسیرانی هستم.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول