اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی باشگاه صنعت مس شهربابک:

باشگاه مس در شهربابک زیرساخت‌ها را فراهم کرد

مربی باشگاه صنعت مس شهربابک‌ گفت: یکی از نیاز‌های پیشرفت فوتبال تامین زیرساخت‌های لازم مانند زمین چمن است که باشگاه مس‌ در این زمینه گام بسیار مثبتی برداشته است.

باشگاه مس در شهربابک زیرساخت‌ها را فراهم کرد

ابوالفضل نیکونام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: من به عنوان نخستین مربی در شهربابک بودم که مدرک مربیگری درجه B آسیا را دریافت کردم و علاوه بر مربیگری در باشگاه صنعت مس شهربابک قبل از این به عنوان مربی تیم‌های مختلف فوتبال از جمله تیم ایمیدرو بودم.

وی افزود: مدتی هم بازیکن تیم مس سرچشمه بودم و در سال 78 به عنوان آقای گل صنعت فولاد کشور شناخته شدم و اخیرا هم که با لطف خدا موفق به دریافت مدرک پیشرفته ‌فوتبال پایه زیر نظر کمیته ملی المپیک آلمان شده‌ام.

نیکونام همچنین با اشاره به نقش باشگاه صنعت مس در شهربابک گفت: بی‌انصافی است، اگر بگوییم باشگاه مس در پیشرفت فوتبال شهربابک بی‌تاثیر بوده‌‌، یکی از نیاز‌های پیشرفت فوتبال تامین زیرساخت‌های لازم مانند زمین چمن است که باشگاه مس با ساخت چند‌ زمین چمن مصنوعی و طبیعی در این زمینه گام بسیار مثبتی برداشته است.

وی بیان داشت: بازیکنانی که تا سال‌های قبل فوتبال را برای سرگرمی انتخاب می‌کردند، اکنون در باشگاه مس به طور حرفه‌ای فوتبال را دنبال می‌کنند.

این مربی باشگاه مس شهربابک عنوان کرد: باشگاه مس انگیزه‌ای شد که به فکر افزایش اطلاعات و دانش خود در زمینه فوتبال بیفتم و دوره‌های پیشرفته ‌مربیگری فوتبال را طی کنم و این چیز کمی نیست.

وی خاطر نشان کرد: هیچ مربی دوست ندارد بازنده ‌میدان‌ها باشد و همیشه صلاح تیم را در نظر می‌گیرد، بنده شخصا تعصب خاصی برای بچه‌های شهرم دارم، دوست دارم طبق عدالت عمل کنم و تمام بازیکنان بومی را در مسابقات و بازی‌ها شرکت دهم.

نیکونام افزود: یک مربی فکر حرفه‌ای دارد و بازیکنان هم باید فکر حرفه‌ای داشته باشند، حاشیه‌ها همیشه به دنبال فوتبالیست‌ها هستند، اما این بازیکنان هستند که نباید وارد حاشیه شوند، اگر بازیکنی وارد حاشیه شود از اصل که همان موفقیت در فوتبال است غافل می‌شود.

وی ابراز داشت:‌ بازیکن اگر دوست دارد در متن بازی باشد، باید عمل کند و فقط ادعا کافی نیست، برای فوتبال باید عرق ریخت نه اینکه فقط شعار داد و ادعا کرد، بازیکنان باید تمرین داشته باشند و از ورود به حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌ها و اختلافات پرهیز کنند تا مربی بتواند به یک بازیکن به عنوان فردی هدفدار و دارای طرز فکر حرفه‌ای اعتماد کند، نه یک بازیکن سراپا حاشیه.  

نیکونام با اشاره به خصوصیات یک فوتبالیست حرفه‌ای تصریح کرد: به نظر بنده هدف، اراده و تلاش حرف اول را در فوتبال می‌زند، بسیاری از بازیکنان به خاطر مشکلات اقتصادی خانواده‌هایشان زیاد به تمرینات اهمیت نمی‌دهند و فقط می‌خواهند چند ساعت تمرین کنند و سریع‌ به مابقی کارهایشان برسند و این یک مشکل بزرگ است.

وی ابراز داشت: بازیکنان از کودکی با شرایط حرفه‌ای‌ آشنا نشدند، خود را فقط در فوتبال شهربابک محدود کردند، بازیکنان باید به استعداد و توانایی خود اعتماد‌ و افق‌های بسیار بالاتری فکر کنند، پس بازیکن باید طرز فکری کاملا حرفه‌ای داشته باشد و به لیگ دست سوم و دوم و حتی لیگ برتر هم قانع نشود.

نیکونام افزود: بازیکنان شهربابکی که به دنبال موفقیت در فوتبال هستند ‌به تمرینات تیم دل ببندند و از ورود به حاشیه‌ها و دامن زدن به حرف و حدیث‌های بی‌اهمیت خود‌داری کنند.

انتهای پیام/80023/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول