اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی راه مقابله با ریزگردها در کهگیلویه

صبح امروز و با حضور مسئولان، کارگاه آموزشی راه مقابله با ریزگردها در کهگیلویه برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی راه مقابله با ریزگردها در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، کارگاه آموزشی راه مقابله با ریزگردها صبح امروز با حضور مسئولان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن مجمع امور صنفی کهگیلویه برگزار شد.

جمشید عبدی‌پور با اشاره به اصل 50 قانون حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بنا به این اصل حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل تمامی تلاش‌هایی که برای حفاظت محیط زیست انجام می‌شود در حقیقت گام برداشتن در مسیر حفظ نسل بشری است.

مسئول یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست با تشکیل یگان محیط زیست با گذراندن دوره‌های آموزشی محیط‌بانی جهت حفظ مناطق تحت مدیریت حفاظت می‌کند.

عبدی‌پور منطقه حفاظت شده خائز در شهرستان کهگیلویه با وسعت  320 هزار هکتار را یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش استان برشمرد و تصریح کرد: وجود گونه‌های جانوری مختلف شامل کل و بز، کفتار، گرگ، شغال ، روباه، تشی، کبک، تیهو ، بحری، دلیجه و خوک وحشی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه حفاظت شده است.

این مسئول حافظت محیط زیست هفت منطقه حفاظت شده، یک پارک ملی و  چهار منطقه شکار ممنوع را از مهمترین مناطق تحت حفاظت عنوان کرد و گفت: این منطقه به صورت شبانه‌روزی توسط پرسنل حفاظت محیط زیست صیانت می‌شود.

عبدی‌پور با بیان اینکه حفاظت و صیانت از محیط زیست را نیازمند همکاری همه مسئولین و مردم با تشکل‌های محیط زیست دانست و افزود: تبیین اهمیت محیط زیست به مردم باید از طریق رسانه‌های گروهی، تریبون‌ها و مراکز علمی صورت گیرد.

وی کمبود نیروی حفاظتی را یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و با اشاره به اینکه جمعیت یگان حفاظت در استان یک چهارم استاندارد جهانی است ابراز داشت: همکاری مردم در این زمینه باعث دلگرمی پرسنل حفاظت محیط زیست شده است.

مسئول یگان حفاظت محیط ریست استان اهدای دو جانباز در راه صیانت از محیط زیست در سال 92 را متذکر شد و اذعان داشت: مناطق صعب‌العبور و پراکندگی زیستگاه‌ها کار حفاظت را سخت‌تر کرده است.

در ادامه فرماندار کهگیلویه گسترش ترافیک شهری را یکی از عوامل آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: افزایش خودروهایی که وارد چرخه حمل و نقل در شهرستان می‌شوند و عدم اختصاص پارکینگ مناسب در شهرستان باعث آلودگی هوا می‌شود.

جعفری پدیده ریزگردها را مختص به کشور ما تنها ندانست و با بیان اینکه این پدیده اثراتی است که از کشورهای خوزه خلیج‌فارس می‌گیرد خاطرنشان کرد: شهرستان کهگیلویه نیز سالانه بخصوص در فصل گرما گریبانگیر ریزگردها بوده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه عدم توجه به مسئله محیط زیست در اجرای طرح‌ها در شهرستان را یک نقص عنوان کرد و گفت: باید برای طرح‌هایی که قرار است اجرا شود یک پیوست زیست‌محیطی داشته باشیم.

جعفری تبیین محیط زیست به مردم و همکاری همه دستگاه‌ها در حفاظت از منابع ملی را لازم خواند و ابراز داشت: ادارات نگاه بخشی نداشته باشند بلکه همه ادارات در سطح شهرستان باید توجه جدی به محیط زیست داشته باشند.

انتهای پیام/82016/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول