اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

احیای ورزش بسکتبال در شهربابک

پیشکسوتان بسکتبال شهربابک بعد از‌ وقفه‌ 20 ساله این رشته ورزشی را احیا کردند.

احیای ورزش بسکتبال در شهربابک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، بعد از‌ وقفه‌ای حدود 20 ساله پیشکسوتان بسکتبال شهربابک به‌ احیای مجدد این رشته روی آوردند و با برگزاری تمرینات و مسابقات مختلف در رده‌‌ سنی جوانان و بزرگ‌سالان کار خود را از سر گرفتند.

تنوع و تعدد ورزش ‌عامل مهمی در ترویج بیش از پیش ورزش است، اما این امر در شهربابک طی دو دهه ‌اخیر ‌نه تنها تحقق نیافته بود، بلکه موجب تعطیلی برخی رشته‌ها‌ی ورزشی نیز شد.

‌بسکتبال شهربابک سال‌های زیادی به دست فراموشی سپرده شده‌ و از لیست ورزش‌های فعال شهرستان خط خورده بود از سال‌های 70 به بعد به دلیل کم‌توجهی مسئولان وقت تربیت‌بدنی و کناره‌گیری مربیان از این رشته‌، بسکتبال به عنوان ورزشی فعال و پرطرفدار از رونق افتاد.

شاید یکی از دلایل تعطیلی این رشته عدم تشویق و پرورش مربیانی کارکشته برای استمرار این ورزش در شهر بابک بوده است، اما به تدریج حلقه‌های بسکتبال ‌جای خود را به دروازه‌های فوتبال و فوتسال دادند.

اکنون به همت پیشکسوتان ورزش شهر یک ‌بال دیگر به ورزش شهرستان افزوده شد و شهربابک علاوه بر ‌والیبال‌ و‌ فوتبال‌‌،‌ بسکتبال‌ هم دارد.

بعد از یک وقفه‌ ‌حدود 20 ساله پیشکسوتان بسکتبال شهربابک به فکر احیای مجدد این رشته افتادند و با برگزاری تمرینات و مسابقات مختلف در رده ‌سنی جوانان و بزرگسالان کار خود را از سر گرفتند.

حسن محمودی پیشکسوت و رئیس هیئت بسکتبال شهربابک در حاشیه بازی دوستانه با تیم بسکتبال سرچشمه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هیئت بسکتبال حدود 9 ماه است که فعالیت جدی خود را در رده‌های سنی جوانان و بزرگ‌سالان آغاز کرده‌ و تمرینات تیم‌ها به طور مستمر در سالن شهدای پیرجل در حال برگزاری است.

وی بر تشکیل تیم‌های پایه‌ تاکید کرد و گفت: با وجود استقبال بزرگ‌سالان از بسکتبال تاکید ما بر روی تشکیل تیم‌های پایه و پرورش ورزشکارانی جوان است.

محمودی افزود: در حال حاضر با 40 ‌ورزشکار جوان و نوجوان در حال فعالیت هستیم که طی چند ماه تمرین پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و نشان از استعداد بچه‌های شهربابک در رشته ‌بسکتبال است.

وی با تشکر از حمایت‌های هر چند اندک شرکت مس، خواستار حمایت بیشتر مالی از بسکتبال شهربابک شد و بیان داشت: با توجه به استقبال گسترده ‌جوانان از این ورزش با کمبود مکان و سالن ورزشی و امکاناتی نظیر حلقه ‌روبه‌رو است که طبق قول رئیس اداره ورزش و جوانان شهربابک هر چه زودتر این مشکل هم رفع می‌شود و با انگیزه‌ بیشتری بستکبال را ادامه می‌دهیم.

وی با تشکر از آقایان کهنوجی و حسینی مربیان بسکتبال و همچنین پورامینی دبیر هیئت‌ از جوانان علاقه‌مند خواست روز‌های شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه ساعت 18 به سالن شهدای پیرجل مراجعه کنند.

پاریزی رئیس اداره ورزش و جوانان شهربابک نیز با ابراز خوشحالی از احیای مجدد بسکتبال در این شهرستان برای رفع مشکل کمبود سالن ورزشی و تهیه ‌تجهیزات لازم قول مساعد داد.

...............................

گزارش از وحید فتوحیان

...............................

انتهای پیام/80023/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول