اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اصناف:

رقابت دولت با بخش خصوصی در صنایع بزرگ معضل است

نایب رئیس شورای اصناف گفت: رقابت دولت با بخش خصوصی در صنایع بزرگ معضل شده است و باید در راستای اصل 44 قانون اساسی برطرف شود.

رقابت دولت با بخش خصوصی در صنایع بزرگ معضل است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جلال‌الدین محمد شکریه صبح امروز در جمع فعالان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: حماسه سیاسی مد نظر با حضور مردم شکل گرفت و طلایه‌داران بخش اقتصاد گیلان باید در شکل‌گیری حماسه اقتصادی تلاش کنند.

وی اصناف در تولید، توزیع، خدمات و خدمات فنی را فعال خواند و افزود: اصناف تعامل خوبی با بخش صنعت دارند.

شکریه تشکیل خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان را سبب همکاری خوب با اصناف دانست و تصریح کرد: فعالیت‌ها باید در راستای باروری‌ها هدف‌گذاری شود.

*هزینه بالای تولید اجازه رقابت با کالای خارجی را نمی‌دهد

رئیس انجمن صنفی شهرستان رشت هزینه بالای تولید را از مشکلات صنوف عنوان کرد و گفت: هزینه بالای تولید اجازه رقابت با کالای مشابه خارجی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح شبنم هنوز نتوانسته انتظارها را برآورده کند، یادآور شد: مرحله سوم طرح شبنم آغاز شده و مراحل بعدی در راه است.

شکریه خواستار سیاست‌های تشویقی و پلکانی در تولید شد و بیان کرد: سیاست‌های تشویقی در بخش هزینه‌های تولید، مالیات، آب، برق، گاز و تامین اجتماعی دیده نمی‌شود.

نایب رئیس شورای اصناف ساماندهی سیاست‌های تشویقی را سبب ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: اگر قانون تجارت به‌روز شود قدرت اشتغالزایی در کشور بالا می‌رود.

وی با اشاره به فعالیت سه میلیون صنوف مختلف در کشور، تصریح کرد: 8.5 میلیون اشتغال توسط صنوف در کشور ایجاد شده است.

شکریه هزینه‌های عمده فروشی و خرده‌فروشی اصناف را مربوط به 20 سال گذشته عنوان کرد و افزود: اصناف در اجرای قانون هدفمندی یارانه مشکلات را تحمل می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی شهرستان رشت با بیان اینکه فعالیت اصناف در تنظیم بازار چشمگیر است، بیان کرد: نمایشگاه‌های توزیع کالای گیلان جزو پنج نمایشگاه برتر کشور هستند.

وی به تلاش ویژه در توزیع به‌موقع و نرخ‌گذاری کالا توسط صنوف اشاره کرد و گفت: دولت هر فعالیتی را به اصناف واگذار کرده، بازخورد خوبی داشته است.

شکریه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های حاکمیتی دولت، یادآور شد: دولت باید بعضی از قوانین را تغییر دهد و با تشکل‌های بخش خصوصی اجماع داشته باشد.

نایب رئیس شورای اصناف رقابت دولت با بخش خصوصی در صنایع بزرگ را معضل خواند و اظهار کرد: معضل مذکور باید در راستای اصل 44 قانون اساسی برطرف شود.

وی خواستار جلوگیری از عوامل برهم زننده بازار شد و اضافه کرد: برخورد با عوامل برهم زننده بازار یکی از موضوع‌های مهمی است که دولت باید در راستای آن حرکت کند.

شکریه با اشاره به وجود 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی نزد مردم، تصریح کرد: 18 میلیارد دلار ارز نزد مردم است و در اقتصاد جریان ندارد.

رئیس انجمن صنفی شهرستان رشت بر آموزش بورس در دبیرستان‌ها تاکید کرد و افزود: بخش آموزش مدیران دولتی و خصوصی باید فعال شود.

وی افزایش 2.5 درصدی بهره‌وری را سبب کاهش 7.5 درصدی تورم دانست.

شکریه در ادامه اجماع بین اتاق بازرگانی و خانه صنعت را اجتناب‌ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته قدر سهم مالیات تولید را کاهش دادند.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول