اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور برگزار شد

نشست هم‌اندیشی واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش‌خصوصی در خراسان‌جنوبی

در راستای خصوصی‌سازی برخی از اختیارات دولت به بخش خصوصی طبق اصل 44، نشست هم‌اندیشی در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و سرمایه‌گذاری همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش‌خصوصی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای خصوصی‌سازی برخی از اختیارات دولت به بخش خصوصی طبق اصل 44،  سازمان میراث فرهنگی با بررسی‌های صورت گرفته پیشنهاداتی به هیئت دولت داد که با واگذاری بخشی از اختیارات این سازمان به بخش خصوصی موافقت شد.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی آغاز یک راه بزرگ و درست است، اذعان داشت: اجرای درست این واگذاری‌ها نیاز به زیرساخت‌های اساسی دارد که امکانات و اقدامات بسیاری برای اجرای درست و قانونی این طرح باید انجام شود.

وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی برخی بخش‌های خصوصی هنوز شکل قانونی خود را نگرفته‌اند از قبیل جامعه هتل‌داران استان و انجمن صنفی صنایع دستی که در استان ما وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: اداره کل میراث فرهنگی تا آماده شدن کامل بخش خصوصی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و پشتیبانی‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

رضایی هدف از واگذاری تصدی‌گری‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را کمک به حوزه گردشگری دانست و گفت: با گسترش و پیشرفت آن، بخش خصوصی، هنرمندان، صنعتگران، دفاتر خدمات گردشگری و سرمایه‌گذاران در چرخه اقتصادی و اجتماعی ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: با واگذاری این تصدی‌گری‌ها، میثاق محکمی بین بخش دولتی و خصوصی بسته می‌شود تا با پشتوانه همدیگر صنعت گردشگری را توسعه دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: حوزه گردشگری حوزه‌ای است که دیدگاه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی در آن حاکم است.

رضایی تصریح کرد: خراسان جنوبی آمادگی دارد تا با تمامی امکانات و تجهیزات و بر اساس قانون، تصدی‌گری‌ها این سه حوزه را به بخش خصوصی واگذار کند.

همچنین معاون گردشگری میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف از طرح واگذاری تصدی‌گری‌ها در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و سرمایه گذاری، کاهش تصدی‌گری وظایف دولت در راستای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری قسمتی از امورات به بخش خصوصی است.

مرتضی عربی مصادیق این طرح را ایجاد، اصلاح، تکمیل و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری، واحدهای بین راهی، مناطق نمونه گردشگری، صدور مجوز تاسیسات، پرونده تولید کارگاه‌های صنایع دستی و بازارچه‌های صنایع دستی عنوان کرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی هدف از واگذاری امور تصدی‌گری را افزایش بهره‌بری و پویایی بیشتر و رونق اقتصاد منطقه دانست و اذعان داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی، صدور کارت شناسایی، پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس می‌تواند به بخش خصوصی واگذار ‌شود که صدور کارت شناسایی در اختیار سازمان باقی می‌ماند.

امیر انوری‌مقدم اضافه کرد: بهره‌برداری از بازارچه‌های صنایع دستی از دیگر مقوله‌هایی است که می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود که این امر پس از تاسیس بازارچه دائمی در استان صورت می‌گیرد.

وی مهمترین عوامل داخل کردن بخش خصوصی را شکستن بوروکراسی اداری و پویایی بیشتر، تشکیل بانک اطلاعات صنعتگران، هدایت و ساماندهی بخش کارگاه‌ها، استاندارد‌سازی کارگاه‌ها، محصول، مواد اولیه، روش‌ها و ساختار تولید برشمرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: آیین‌نامه‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی تنظیم خواهد شد و نظارت‌های مستمر نیز صورت می‌گیرد تا تعامل و اعتماد‌سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/69017/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول