اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد

واگذاری مجوز تاسیس دفاتر جهانگردی به بخش خصوصی / صدور 10 تن صنایع دستی استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از واگذاری مجوز تاسیس دفاتر جهانگردی به بخش خصوصی و صدور 10 تن صنایع دستی استان بوشهر خبر داد.

واگذاری مجوز تاسیس دفاتر جهانگردی به بخش خصوصی / صدور 10 تن صنایع دستی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامحسین زارعی ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی واگذاری بخشی از وظایف حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی گفت: براساس سرمایه گذاری 560 میلیارد ریالی صورت گرفته در بخش گردشگری استان بوشهر امروز 2 و هزار و 500 تخت و 700 اتاق اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری در استان فراهم شده است.

زارعی گفت: در سه ماه اول امسال بیش از 10 تن صنایع دستی استان بوشهر به ارزش 22 هزار دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیشقراولان اجرای اصل 44قانون اساسی به حساب می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: کوچک کردن دولت به معنی اخراج کارکنان نیست بلکه برای رسیدن به این هدف باید تصدی‌ها و دخالت دولت در برخی از اموری که از عهده بخش خصوصی بر می‌آید را کاهش داد.

وی با تاکید براینکه کاهش تصدی دولت مهم‌ترین راه حل بازگشایی گره‌های اقتصادی است یادآور شد: هرجا بخش خصوصی وارد و رقابت ایجاد و انحصار از بین رفته بازدهی کار بهتر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: برای جذب و جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید بروکراسی اداری تسهیل شود.

این مسئول بیان داشت: همزمان با سراسر کشور بخشی از وظایف این اداره کل در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد.

زارعی تصریح کرد: این اقدام براساس قانون برنامه پنجم توسعه و براساس اصل 44 قانون اساسی انجام می‌شود.

وی متذکر شد: براین اساس مجوز ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت برفعالیت آنها، مجوز تاسیس و نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی و جهانگردی و صدور جواز تاسیس و پروانه تولید کارگاه‌های هنرهای سنتی و بازارچه‌های صنایع دستی از امور تصدی این اداره کل خارج و به بخش خصوصی شامل تشکل‌های صنفی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار می‌شود.

انتهای پیام/66006/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول