اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد با تغییر نگرش به بخش خصوصی پیشرفت می‌کند

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان فرهنگ اقتصادی به درستی جا نیفتاده که یکی از مصادیق آن توجه به بخش خصوصی است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد با تغییر نگرش به بخش خصوصی پیشرفت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فرهاد باقرپور ظهر امروز در آیین تجلیل از بازاریان و کسبه، صنعتکاران و معدن‌کاران نمونه کهگیلویه و بویراحمدی که با حضور حمید اشتری معاون وزیر صنعت و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: باید منابع را به گونه‌ای مدیریت کنیم که هر دو بخش دولتی و خصوصی بتواند به درستی از آن‌ها استفاده کنند.

باقرپور در این همایش که در محل شرکت آب معدنی ته تی تاک یاسوج واقع در منطقه مادوان و در مراسم افتتاح این واحد تولیدی هم سخن می‌گفت، تصریح کرد: لازمه سرمایه‌گذاری این است که تولید را سودآور کنیم.

این مسئول ارشد استانی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: وقتی بانک‌ها در ارائه اعتبارات از هم سبقت می‌گیرند که تولید سودآوری داشته باشد ولی اکنون در استان ما وضع به گونه‌ای دیگر است.

وی توجه به موضوع فرهنگ اقتصادی را در این ارتباط مهم دانست و افزود: فرهنگ اقتصادی یعنی که توجه و نگاهی متفاوت به بخش خصوصی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توانمندسازی و ایجاد مهارت‌های مدیریتی را از نیازهای واحدهای تولیدی استان دانست و گفت: بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده به همین خاطر وضعیتی این چنینی پیدا کرده‌اند چرا که در کنترل و هدایت واحدهای خود مهارت و مدیریت نداشته‌اند.

وی به شرایط بانک‌ها در پرداخت‌ها اشاره کرد و افزود: آن‌ها شرایط خود را دارند چرا که برخی وثیقه‌محور و تعدادی هم توجیه‌محور هستند.

باقرپور در ادامه از معوقات 194 میلیارد ریالی بانک‌های این استان خبر داد و گفت: باید به دنبال الگوی سرمایه‌گذار بومی باشیم تا مشکلات کنونی که برخی سرمایه‌ها را در جاهای دیگر مصرف و هزینه می‌کنند، نباشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: منابع بانکی در استان ما مشکل دارد و بیش از این با رقم بالای معوقات نمی‌توان تعهد ایجاد کرد.

انتهای پیام/2571/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول