اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

نمود حجاب نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: اگر بخواهیم حجاب در محیط بیرون نمود داشته باشد، باید همه دستگاه‌ها کمک کنند تا گام مؤثری برداشته شود.

نمود حجاب نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کمیته سبک زندگی پنج مصوبه داشته که برخی از آنها اجرا شده است، افزود: یک مسابقه در بین معتکفان در سال 92 با موضوع سبک زندگی برگزار شد که تأثیر خوبی داشت.

وی ادامه داد: با دستگاه‌های فعال فرهنگی مکاتبه‌ای مبنی بر ارائه توانمندی و راهکار خود داشته‌ایم، تا تهدیدها و فرصت‌ها مشخص و نقشه راه تعیین شود اما تاکنون 24 دستگاه اجرایی مکاتبه را پاسخ داده‌اند و امیدواریم که مابقی نیز سریع اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه سبک زندگی نقش پدرانه‌ای نسبت به سایر موضوعات دارد، اظهار کرد: در سبک زندگی که پوشش نیز جزو آن است، اگر با استانداردها مطابق نباشیم مغایر با عفاف و حجاب خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی محورهای سبک زندگی اظهار کرد: در معماری سبک و سیاق ما با اسلامیت متفاوت است و در تغذیه به لحاظ دستورات شرعی و به لحاظ پزشکی با سبک زندگی ما تعامل ندارد.

آزادیخواه با تأکید بر اینکه در آموزش نیز باید سبک زندگی اسلامی داشته باشیم، افزود: آموزش شهروندی، نظم شهری، ترافیک و حقوق شهروندی نیز باید مطابق با سبک زندگی اسلامی باشد و در مصرف بهینه آب و انرژی نیز باید اسلامیت را در نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پوشش اولویت نخست در سبک زندگی اسلامی است، یادآور شد: اگر بخواهیم حجاب خود را در محیط بیرون نشان دهد، باید همه دستگاه‌ها کمک کنند تا گام مؤثری برداشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه مهمترین تأثیرات منفی در پوشش را سه گروه تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان دارند، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور صنفی و اتحادیه لباس‌فروشان باید به قاچاق پوشاک توجه کرده و در این زمینه دخالت کند.

وی نظارت بر فروشندگان را نیز مهم دانست و گفت: برخی از بانوان و آقایان فروشنده الگوی غیر اسلامی را ارائه می‌دهند در حالی که باید پوشش مناسب در جواز کسب لحاظ شود و تعهد گرفته و نظارت شود.

آزادیخواه در پایان سخنانش با بیان اینکه در زمینه مصرف‌کنندگان در سه حوزه باید ورود داشته باشیم، یادآور شد: برخی از لباس‌ها در رنگ‌هایی ارائه می‌شوند که برخلاف روانشناسی است و مبتنی بر اسلامیت نیست.

انتهای پیام/89003/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول