اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مسئولان باید برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه همه باید در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند، گفت: رعایت عفاف و حجاب فقط ویژه زنان نیست.

مسئولان باید برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در هر جامعه‌ای انسان‌ها به صورت طبیعی بر اساس یک سری اصول، اهدافی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی برای رسیدن به اهداف خود چارچوب معینی را تعریف می‌کند، خاطرنشان کرد: در نظام توحیدی نیز سعادت مادی و معنوی انسان از اهداف آفرینش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خداوند یک سری اصول، راهبردها و چارچوب‌هایی را در قرآن کریم و یا از طریق انبیا برای بشر بیان کرده است، تصریح کرد: یکی از این اصول و حدود مهم که در زندگی اجتماعی مردم نیز دیده می‌شود، موضوع حجاب و عفاف است.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف در همه امور و برای همه افراد جامعه الزامی است، اضافه کرد: این اصل مهم برای همه است و عفت در کلام، رفتار و پوشش همواره مورد تاکید بوده است.

دشتکی با تاکید بر اینکه رعایت عفاف و حجاب فقط ویژه زنان نیست بلکه مردان نیز باید این اصل مهم را رعایت کنند، یادآور شد: فقط در یکی از موارد ویژه یعنی پوشش لازم به عنوان دستور و اصلی از طرف خداوند در زمینه زنان آمده است.

وی با تاکید بر اینکه این فرمان خداوند به دلیل عظمت زنان است، ادامه داد: هر چه گنج مهم‌تر باشد طبیعی است نگهداری گنج برای صاحب آن مهم‌تر می‌شود تا از تعرض دیگران در امان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اذعان داشت: تاثیرگذاری زنان در زندگی اجتماعی و سعادت بشر بسیار مهم است و خداوند موضوع پوشش زنان را به این دلیل مورد تاکید قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه زنان پاک‌تر باشند جامعه سعادتمندتر می‌شود، اضافه کرد: این جامعه در رسیدن به اهداف خود نیز راحت‌تر اقدام می‌کند.

دشتکی با بیان اینکه عفاف و حجاب یکی از حدود الهی و اصول جامعه اسلامی به شمار می‌رود، ادامه داد: شرط تحقق اهداف الهی و انسانی عمل به این حدود و اصول است.

وی با اشاره به اینکه زنان در سعادت و خوشبختی جامعه و پرورش فرزندان نقش مهمی دارند، تصریح کرد: جایگاه رفیع زن سبب مهم بودن وی شده است.

انتهای پیام/73006/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول