اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از شهرکرد گزارش می‌د‌هد

نمره 18 چهارمحال و بختیاری در مساله حجاب

حجاب اسلامی به معنای حبس زن در خانه و یا پرده نشینی و دور بودن از فعالیت‌های اجتماعی نیست، در حقیقت اسلام سعی دارد بدین وسیله از زن در برابر آسیب‌های اجتماعی حراست کند.

نمره 18 چهارمحال و بختیاری در مساله حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خداوند متعال در هنگام آفرینش انسان در کنار قدرت تفکر، خلاقیت و شعور به انسان ظاهری زیبا اعطا فرمود، نهایت زیبایی و ظرافت خلقت در وجود زنان نمود یافته که این مسئله از نشانه‌های ارزش والای زن نزد ایزد منان است.

خداوند زیبایی زن را در حفظ جسمش از دید نامحرمان می‌داند و بر این مهم تأکید بسیار دارد، بطوریکه در آیه 59 سوره احزاب به پیامبر می‌فرماید"ای پیامبر به همسران و دختران و زنان مومن بگو روسری‌های بلند برخود بیفکنند و این عمل مناسب‌تر است تا با عفت و پاکدامنی شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزیده و مهربان است".

باری تعالی در جایی دیگر چنین می‌فرمایند که ای فرزندان آدم، برای شما لباسی فرو فرستادیم که اندام شما را می‌پوشاند و مایه زیور شماست و این از آیات خداوند است باشد که متذکر شده و پند گیرید.

با نگاهی اجمالی در تاریخ ادیان متوجه می‌شویم که لزوم حفظ حجاب و داشتن پوشش تنها مختص دین اسلام نیست، در ادیانی مانند یهود و مسیحیت نیز بر داشتن پوشش تاکید شده و چه بسا مورد سختگیری دولت مردان زمان نیز بوده است.

حجاب اسلامی به معنای حبس زن در خانه و یا پرده نشینی و دور بودن از فعالیت‌های اجتماعی نیست و در حقیقت اسلام سعی دارد زن را در برابر آسیب‌های موجود در سطح جامعه حراست کند.

امروز دشمن در قالب تهاجم فرهنگی تلاش دارد دختران جوان و را به وضعیت فرهنگی حاکم در جامعه بدبین و مردد کند، متاسفانه در بعضی از موارد شاهد بد پوششی، بد حجابی و گاهی بی‌حجابی در سطح کشور هستیم که نیازمند علت یابی و بررسی راهکارهای موثر در راستای رفع این معضل اجتماعی است.

*نیروی انتظامی تنها دستگاه متولی مبارزه با بدحجابی نیست

معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد وضعیت عفاف و حجاب استان را مناسب توصیف کرد و گفت: این موضوع به دلیل وجود مردمان دیندار و ولایت مدار استان است که توانسته‌اند موضوع حفظ حجاب در وجود فرزندانشان را نهادینه کنند.

رمضانی افزود: استان چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگرپذیر است و در ایام تعطیلات به ویژه در ایام تابستان پذیرای گردشگران فراوانی است که از سراسر کشور به استان وارد می‌‌شوند و اگر بعضا موارد بد حجابی هم در سطح شهر مشاهده می‌شود مربوط به گردشگران است.

وی آموزش مفاهیم ارزشی و اعتقادی در راستای حفظ حجاب را یکی از برنامه‌ای این  معاونت عنوان کرد و گفت: آموزش چهره به چهره در دانشگاه‌ها و مدارس از مقطع ابتدایی تا دبیرستان و ارائه نکات آموزشی کاربردی توسط کارشناسان نیروی انتظامی در اردوگاه‌های تابستانه آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های این سازمان است.

*نمره حجاب چهارمحال و بختیاری 18 است

رمضانی در پاسخ به این سوال که شما به وضعیت پوشش حال حاضر استان چه نمره‌ای می دهید پاسخ داد: بدحجابی و بی حجابی هر کدام تعاریف متفاوتی دارند که شامل حال استان ما نمی‌شود و من از بیست به وضعیت حجاب استان نمره هجده می‌دهم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جلوگیری از رواج بد پوششی تنها بر دوش نیروی انتظامی نیست، ابراز داشت: حجاب ریشه‌ای فرهنگی دارد و متولیان فرهنگ استان مانند سازمان فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید در جبهه مبارزه با این معضل اجتماعی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی تنها متولی امر نیست بلکه در سنگر آخر است.

*بدحجابی آمار طلاق را افزایش می‌دهد

عضو شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این گزارش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: افزایش آمار طلاق و تضعیف روابط خانوادگی، ٰتوسعه فساد و فحشا، پیدایش برخی امراض روحی و مقاربتی، افزایش چشم چرانی و هوسبازی، حس رقابت در تجملات و ایجاد حس دلهره در خانواده‌های با ایمان از جمله آفات افزایش بد حجابی در جامعه است.

حجت‌الاسلام البرز رئیسی با اشاره به برخی از دلایل رواج بد پوششی در کشور، گفت: سهل انگاری، بی‌خردی و نداشتن اطلاعات کافی از عواقب بد حجابی و شاید لجاجت افراد و بد اخلاقی تعمدانه دلایل این امر باشند.

این کارشناس فرهنگی استان ادامه داد: شاید برکات حجاب به درستی برای جوانان توضیح و تبیین نشده، چه بسا با بازگو کردن و آموزش ارزش‌های داشتن پوشش مناسب بسیاری از آنان قدردان آشنایی با ارزش‌های درونی این گوهر ارزشمند شده و با گرمی پذیرای آن شوند.

رئیسی تقلید کورکورانه را از دلایل افزایش بد حجابی دانست و یادآور شد: بد پوششی به واسطه فیلم‌ها، وجود سایت‌های مختلف اینترنتی، ماهواره و خوش خیالی و ساده انگاری برخی از جوانان حادث می‌شود که امیدوارم با ارائه آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها به ارزش حفظ حجاب دینی بیشتر پرداخته شود.

وی وضعیت حجاب استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری وضعیت پوششی خوبی دارد و انتظار می‌رود به همت متولیان امر فرهنگ استان بیش از پیش بهبود یابد.

*با پوشیدن چادر احساس امنیت می‌کنم

زهراسادات مرتضوی دختر محجبه 23 ساله‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد:  پیامبر عظیم‌الشان اسلام می‌فرمایند "آدمی حق دارد لباسی داشته باشد تا خود را با آن بپوشاند و نوع پوشش فرد نشانه بی‌نیازی اوست".

وی با ابراز خرسندی از پوشیدن چادر خود، گفت: حجاب پوشش پسندیده‌ای است که انسان به خاطر آن آراسته می‌شود، لباس هرکس نشانه طرز فکر، اصالت خانوادگی و نوع گرایش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فرد است.

مرتضوی داشتن حجاب را زمینه ساز افزایش امنیت دانست و خاطرنشان کرد: داشتن حجاب تا حدودی خانم‌های عفیف را از کمین مردان ناپاک حفظ خواهد کرد.

.....................................

گزارش از مریم پوراعتمادی

...................................

انتهای پیام/68006/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول