اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور دام جهادکشاورزی سبزوار خبر داد

تولید یک هزار تن گوشت بوقلمون در سبزوار

مسئول امور دام جهادکشاورزی سبزوار گفت: سالانه بیش از یک هزار تن گوشت بوقلمون در واحدهای تولیدی شهرستان سبزوار تولید و روانه بازار می‌شود.

تولید یک هزار تن گوشت بوقلمون در سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمد نبوی‌فر ظهر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی تولید بوقلمون در روستای سنگ سفید سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر هفت واحد صنعتی تولید بوقلمون در سبزوار فعال است که در طول یک دوره چهار ماهه بیش از 40 هزار جوجه‌ریزی دارند.

نبوی‌فر با بیان اینکه 10 درصد تولید بوقلمون استان در شهرستان سبزوار صورت می‌گیرد گفت: با توجه به طول دوره پرورش بوقلمون گوشت این پرنده از سلامت بیشتری نسبت به دیگر طیور برخوردار است و به خاطر مقاومت بدن این پرنده نسبت به بیماری‌ها؛ آنتی بیوتیک خیلی کمی در دوران رشد به این پرنده داده می‌شود.

وی یادآور شد: سالانه بیش از یک هزار تن گوشت بوقلمون در واحدهای تولیدی شهرستان سبزوار تولید و روانه بازار می‌شود.

مسئول امور دام جهادکشاورزی سبزوار با بیان اینکه جهادکشاورزی به دارندگان پروانه پرورش بوقلمون تسهیلات بانکی اعطا می‌‌کند، تصریح کرد: با توجه به وجود سالن‌های مناسب در سطح شهرستان علاقه‌مندان می‌توانند به پرورش این پرنده که مقرون به صرفه نیز بوده اقدام کنند

انتهای پیام/70027/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول