اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه قنادان رشت خبر داد

فعالیت 30 واحد تولید کننده زولبیا و بامیه در رشت/قیمت درجه یک هر کیلو 7 هزار تومان

رئیس اتحادیه قنادان و آب‌نبات‌ریزان شهر رشت از فعالیت حدود 30 واحد تولید کننده شیرینی زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان در این شهر خبر داد.

فعالیت 30 واحد تولید کننده زولبیا و بامیه در رشت/قیمت درجه یک هر کیلو 7 هزار تومان

هادی محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره تهیه زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: 25 تا 30 واحد صنفی تولید کننده شیرینی و زولبیا در شهر رشت مشغول فعالیت هستند که به صورت کاملاً بهداشتی به تولید شیرینی، زولبیا و بامیه می‌پردازند.

*مردم از واحدهای صنفی بهداشتی زولبیا و بامیه خریداری کنند

وی افزود: در ماه مبارک رمضان مردم دقت داشته باشند از واحدهای صنفی که در تهیه شیرینی، زولبیا و بامیه نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، خرید کنند.

این مسئول ادامه داد: در ماه مبارک رمضان افرادی هستند که در پارکینگ‌های منازل خود و یا دیگر مکان‌های غیر بهداشتی اقدام به تهیه زولبیا و بامیه می‌کنند و مردم در برخورد با چنین افرادی مراتب را به بازرسان بهداشت اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشت در ماه مبارک رمضان باید تلاش بیشتری داشته باشند زیرا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نکات بهداشتی می‌توانند در مدت سه روز واحد متخلف را پلمپ کنند.

*زولبیا و بامیه درجه یک کیلویی 7 هزار تومان/درجه دو 6 هزار و 500 تومان

محمدنژاد با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان تاکنون قیمت جدید زولبیا و بامیه در گیلان اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: از طرف اتحادیه کشوری قنادان قیمت زولبیا و بامیه درجه یک کیلویی 7 هزار تومان و درجه دو کیلویی 6 هزار و 500 تومان اعلام شده و تاکنون در سطح استان قیمت جدیدی به تصویب نرسیده است.

وی اضافه کرد: قیمت رشته و خشکار نیز به صورت توافقی در اتحادیه تعیین می‌شود و واحدهای صنفی موظف هستند قیمت را در واحد خود درج کنند تا مشتری آگاه شود.

رئیس اتحادیه قنادان رشت، از مردم خواست تا در هنگام برخورد با هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به شماره 124 بازرگانی گزارش دهند.

*افزایش 50 درصدی قیمت وارداتی مواد اولیه قنادی

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت تهیه مواد اولیه تأثیر مستقیم در افزایش قیمت نهایی محصول تولید شده دارد، اذعان کرد: قیمت مواد اولیه مانند آرد، نارگیل، وانیل، کاکائو و ... که خارج از کشور وارد می‌شوند 50 درصد افزایش قیمت دارند که این مسئله در افزایش قیمت شیرینی و ... تاثیرگذار بوده و قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

محمد‌نژاد با تأکید بر اینکه برای تهیه زولبیا و بامیه باید از روغن مایع استفاده کرد، افزود: قیمت روغن مایع در بازار افزایش زیادی داشته است.

*فعالیت 154 واحد صنفی در رشت

به گفته وی، 154 واحد صنفی در شهر رشت زیر نظر اتحادیه مذکور مشغول فعالیت هستند که پروانه کسب دارند و علاوه بر این حدود 30 نفر نیز بدون داشتن پروانه کسب فعالیت می‌کنند که به‌زودی پروانه می‌گیرند.

این مسئول، واحدهای صنفی تولید نان بستنی، سوهان‌پزی، کیک‌پزی و پیراشکی، قند ریزی، آب‌نبات‌سازی، رشته و خشکار، باقلوا‌سازی، کلوچه پزی «کلوچه‌های سنتی»، فروش لوازم قنادی، شیرینی‌فروشی، کارگاه قنادی و فروشگاه آن را از رسته‌های این اتحادیه عنوان کرد.

وی درباره مراحل اخذ پروانه کسب متقاضیان برای فعالیت در صنف قنادان، یادآور شد: متقاضیان اخذ پروانه کسب با مراجعه به اتحادیه و تحویل مدارک مورد نظر اقدام به پر کردن فرم می‌کنند.

محمدنژاد ادامه داد: سپس اتحادیه نامه‌های مربوطه را برای استعلام با اداره‌هایی مانند شهرداری، دارایی، بهداشت و اماکن ارسال می‌کند و در نهایت اتحادیه با توجه به استعلام اداره‌های مربوطه مجوز فعالیت متقاضی را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای متقاضیانی که قصد دارند پروانه کسب بگیرند کلاس‌های آموزشی از طرف اداره بهداشت برگزار می‌شود، افزود: برای حاضران در کلاس آموزشی کارت بهداشت صادر می‌شود.

این مسئول، متذکر شد: مجمع امور صنفی نیز اقدام به برگزاری کلاس‌هایی برای متقاضیان پروانه کسب می‌کند که حضور در آنها الزامی است و تا زمانی که متقاضیان در این دوره از کلاس‌ها حضور نیابند برای آنها پروانه کسب صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول