اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌ غربی:

تولیدکننده‌ها برای استانداردسازی کالاها اهتمام کنند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: تولیدکننده‌ها باید برای استانداردسازی کالاهای خود اقدام کنند، که این حرکت گامی در راستای حمایت از تولید داخلی است.

تولیدکننده‌ها برای استانداردسازی کالاها اهتمام کنند

منصور جلایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: تولیدکننده‌ها باید در راستای استانداردسازی محصولات خود گام بردارند، زیرا این حرکت گامی در راستای حمایت از تولید داخل و در نهایت حماسه اقتصادی است.

وی ادامه داد: در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی آذربایجان غربی، در سال گذشته تعداد 225 پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر، 671 پروانه تمدید و 97 پروانه نیز ابطال شد.

وی افزود: هم اکنون تعداد پروانه‌های معتبر کاربرد علامت آذربایجان غربی 925 پروانه است.

جلایر با اشاره به صادرات و واردات، اعلام کرد: در راستای کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری، به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، در طول سال گذشته هفت هزار و 749 مجوز وارداتی صادر، و از ورود دو محموله نامرغوب جلوگیری شد.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب با هدف حفظ بازارهای جهانی، 572 گواهینامه صادراتی صادر و از صدور دو محموله نیز جلوگیری به عمل آمد.

جلایر خاطرنشان کرد: اداره استاندارد آذربایجان غربی در مرداد ماه سال 1343 با سه نفر پرسنل فعالیت خود را در زمینه کنترل کیفیت برخی از کالاهای صادراتی از جمله کشمش، برگه زردآلو، پوست و سالامبور در ارومیه آغاز کرد.

وی ادامه داد: بعد از چهار سال از آغاز فعالیت این اداره، کردستان زیرپوشش و نظارت آن قرار گرفته است و عنوان استاندارد منطقه آذربایجان غربی و کردستان را به خود می‌گیرد.

جلایر تصریح کرد: رشد و توسعه صنعتی آذربایجان غربی و افزایش مبادلات تجاری برون‌مرزی ضرورت اقداماتی مانند ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در استان را روشن می‌کند، و اداره کل با استقرار در ساختمان جدید، و با اصلاح و توسعه تشکیلات سازمانی و جذب نیروهای متخصص در حال حاضر پنج اداره و سه نمایندگی دارد.

انتهای پیام/61009/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول