اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

فعالیت‌های قرآنی تنها به آموزش محدود شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با یک نگاه اجمالی در فعالیت‌های قرآنی که در استان اصفهان انجام می‌دهیم، متوجه می‌شویم بیشتر فعالیت‌های قرآنی تنها به آموزش محدود شده است.

فعالیت‌های قرآنی تنها به آموزش محدود شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری دهمین نمایشگاه قرآن و عترت با مسئولان نهادها در استان اصفهان اظهار کرد: بهره‌گیری از قرآن در زمینه‌های الگوسازی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از مواردی است که متاسفانه هر کدام از مسئولان کمتر به آن توجه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه باید از جامعه توانمند در زمینه‌های مختلف برخوردار باشیم، افزود: چنانچه بتوانیم رابطه قرآن با فرزندان، خانواده، ازدواج، حمل و نقل، پوشش و تمامی مواردی که روزمره با آن مواجه هستیم را از منظر قرآن بررسی کنیم در آن صورت از جامعه‌ای قوی و سالمی برخوردار می‌شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: با استخراج سبک‌های اصیل زندگی از قرآن مانند شب‌نشینی‌ها، تفریحات و تمامی موارد در زندگی می‌توان از قرآن بهره گرفت.

وی عدم بهره‌گیری از قرآن به غیر از آموزش را ضعف مسئولان مربوطه دانست و اضافه کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های قرآن باید سعی در ترویج قرآن در تمامی شاخه‌ها باشیم.

قطبی از راه‌اندازی شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآن در استان اصفهان خبر داد و گفت: این شورا در عالی‌ترین رتبه استانی تعریف و حجت‌السلام طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان به عنوان دبیر این شورا انتخاب و اعضای آن همان اعضای فرهنگ عمومی هستند.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآن منعقد و به زودی فعالیت خود را در این زمینه آغاز می‌کند.

انتهای پیام/63007/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول