اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش سالانه ستاد اقامه نماز

7 دستگاه برتر کرمان در اقامه نماز معرفی شدند

7 دستگاه برتر و شایسته تقدیر در حوزه اقامه نماز بر اساس ارزیابی ستاد نماز و استانداری کرمان معرفی شدند.

7 دستگاه برتر کرمان در اقامه نماز معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همایش ستاد اقامه نماز کارخانجات و ادارات استان کرمان با معرفی هفت دستگاه برتر و شایسته تقدیر پیش از ظهر امروز برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این همایش اظهار داشت: مسئله نماز ویژه یک قشر از جامعه نیست، بلکه دستور دین و جزو واجبات و عمود دین است و باید در تمام اقشار جامعه توسعه پیدا کند.

مهدی عرب‌پور افزود: از زمان تصویب آیین‌نامه فرهنگ نماز در ادارات از سوی هیئت وزیران مسئله نماز در ادارات سر و سامان پیدا کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران شاخص سوم ارزیابی به عنوان جامعه و توسعه ترویج فرهنگ نماز به ستاد اقامه نماز استان‌ها واگذار شده است و مدیران باید این طرح را کامل اجرا کنند و روی این طرح تاکید زیادی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در سال گذشته 89 دستگاه را در زمینه نماز ارزیابی کرده‌ایم که شاخص ارزیابی دستورالعمل هیئت وزیران بوده که به دستگاه‌های استانی داده شده است.

عرب‌پور عنوان کرد: این ارزیابی به کمک استانداری کرمان انجام شد و هفت دستگاه اداری شامل اداره کل آموزش و پرورش، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت نفت، شرکت گاز و شهرداری کرمان شایسته تقدیر شناخته شدند و بعضی از دستگاه‌ها قابل قبول و تعداد دیگر قابل تذکر بودند.

وی بیان داشت: در دستگاه‌ها قرار بود خود ارزیابی انجام‌ دهند که انجام ندادند و بعضی دیگر از دستگاه‌ها مستندات ارائه نکرده بودند و بعضی دیگر از دستگاه‌ها مستندات ارائه کرده بودند، اما نمره به خود نداده بودند و بعضی از بی‌توجهی‌های دیگر سبب شده بود که به بعضی از دستگاه‌ها تذکر داده شود.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان جرائم 90 درصد کاهش پیدا می‌کند و اگر همه برای ترویج نماز قدم برداریم، بسیاری از هزینه‌های ما در کاهش جرائم کم می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان هم در همایش ستاد اقامه نماز کارخانجات و ادارات استان کرمان گفت: اگر نماز نباشد، هیچ عملی ارزش ندارد و در قیامت ابتدا از نماز سئوال می‌شود و اگر نماز پذیرفته شد، دیگر اعمال انسان پذیرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ایمانی اظهار داشت: نماز جزو رتبه‌های نخست تمام حکومت‌ها است.

وی افزود: نماز که وسیله سیر و سلوک است، خداوند علت خلقت را نماز بیان می‌کند و علت خلقت بحث عبادت خدا است و بستر این عبادت نماز است.

ایمانی‌تبار عنوان کرد: جایگاه ولایت جایگاه برتری است، اما نماز جایگاه ویژه‌ای دارد و نور به داخل خانه‌ها می‌تابد و باید زینت داشته باشد و این زینت روزه، زکات و نماز است.

وی تصریح کرد: اگر نماز نباشد، هیچ عملی ارزش ندارد و در قیامت ابتدا از نماز سئوال می‌شود و اگر نماز پذیرفته شد، دیگر اعمال انسان پذیرفته می‌شود.

در ادامه این همایش رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: یکی از عبادات نماز است و نماز به عنوان ستون دین نامگذاری شده است.

علی ملایی با اشاره به اینکه باید زیاد نماز بخوانید و با نماز خود را به خداوند نزدیک کنید، افزود: نماز علاوه بر اینکه یک عبادت شخصی است، بسیاری از حقوق‌های اجتماعی در نماز است.

وی بیان کرد: اگر نماز ما را از کار زشت باز ندارد، نشان‌دهنده اشکال در نماز ما است و نماز بدون شناخت امامت و ولایت قابل قبول نیست.

انتهای پیام/80018/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول