اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله باریک‌بین:

برگزاری نماز جماعت صبح اولویت برنامه‌های ائمه جماعات باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: برگزاری نمازهای جماعت صبح باید اولویت برنامه‌های ائمه جماعات باشد و برای گسترش آن بیشتر تلاش کنند.

برگزاری نماز جماعت صبح اولویت برنامه‌های ائمه جماعات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در جلسه تقدیر از برگزار کنندگان نماز جماعت صبح در استان با اشاره به اهمیت فریضه نماز گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا اقامه نماز جماعت صبح در استان الگویی مناسب برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی افزود: گاهی نسبت به نماز خیلی کوتاهی می‌شود اما ضروری است تا با ترویج فرهنگ نماز جماعت به ویژه در میان نوجوانان و جوانان به این فریضه توجه بیشتری کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خواندن نماز در اول وقت و حضور در مساجد از کارهای پسندیده است که همه مردم باید آن را جدی بگیرند به ویژه همسایگان مساجد بهتر است تا نمازهای یومیه خود را در خانه خدا اقامه کنند و از فیض معنوی آن برخوردار شوند.

باریک‌بین یادآور شد: در روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) آمده ثواب زیادی برای نماز صبح به جماعت منظور شده اما گاهی مسلمانان به آن کمتر توجه می‌کند که از ائمه جماعات و روحانیون انتظار می‌رود در این زمینه اهمیت بیشتری به خرج دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ائمه جماعات با روش‌های مناسب تبلیغی لازم است اطلاع‌رسانی کنند تا این نمازها با شکوه بیشتری در مساجد استان اقامه شود.

باریک‌بین افزود: اگر نمازهای صبح، ظهر، عصر و مغرب و عشاء با جماعت در مساجد برگزار شود هم مساجد آباد شده و رونق می‌گیرد و هم فضای معنوی در شهرها آکنده می‌شود و مردم هم ثواب بیشتری می‌برند.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان یادآور شد: در ماه رمضان همه باید تلاش کنیم تا با خودسازی از فیوضات میهمانی خداوند برخوردار شویم.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول