اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

مومنان ثواب روئیت هلال ماه رمضان را از دست ندهند

امام جمعه بوکان گفت: روئیت هلال ماه رمضان از جمله اعمال پسندیده و موکدی است، که شایسته است غروب امروز مومنان برای دیدن آن اقدام کنند.

مومنان ثواب روئیت هلال ماه رمضان را از دست ندهند

ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: روئیت هلال ماه رمضان از جمله اعمال بسیار پسندیده و موکدی است، که شایسته است مومنان شور و اشتیاق خود برای ورود به این ماه را با انجام این اقدام پسندیده در عمل نشان دهند.

وی به فضائل ماه رمضان، اشاره کرد و گفت: این ماه برترین ماه سال است، که از روزهای آن به بهترین روزها و از شب‌های آن به عنوان بهترین شب‌ها یاد شده است.

خلیفه‌زاده با استناد به آیات و روایات متعدد، به آثار و برکات معنوی روزه‌داری بر روح و جسم اشاره کرد و گفت: یکی از آثار مثبت روزه بر جسم انسان، امکان در اختیار گذاشتن فرصتی برای بدن به منظور استراحت دستگاه‌های عمومی آن برای ارائه عملکرد بهتر در آینده است، که گذشته از آن روح انسان را نیز از زنگار گناه جلا می‌دهد.

وی به شوق و اشتیاق بندگان شایسته خداوند برای حلول این ماه سرشار از خیر و برکت، اشاره کرد و افزود: خداوند پاداش‌هایی برای روزه‌داری در ماه رمضان برای بندگان خود در نظر گرفته است، که اگر انسان بتواند تنها بخشی از این پاداش‌ها را درک کند، هر آینه آرزو می‌کند که ای کاش همه سال رمضان ‌بود.

خلیفه‌زاده به استحباب روئیت هلال ماه رمضان، اشاره کرد و گفت: این عمل نیز از جمله اعمال بسیار پسندیده و موکدی است، که همه مومنان را برای روئیت این هلال ماه و زمزمه دعاهای وارده در غروب امروز دعوت کرده، و از غفلت در بهره‌گیری از چنین ثواب‌هایی باید حذر کرد‌.

امام جمعه بوکان با اشاره به برکات احسان و صدقه به نیازمندان در این ماه، خاطرنشان کرد: افطاری دادن به فقرا و دستگیری از نیازمندان از جمله اعمالی است، که در این ماه بسیار به آن سفارش شده است، که باید از این فرصت‌ها برای بازسازی جایگاه خود نزد خداوند به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول