اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز خبر داد

افزایش کشتار دام و طیور در البرز برای تامین نیاز ماه رمضان

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز گفت: برای تامین نیاز شهروندان البرز در ماه مبارک رمضان، ظرفیت کشتار دام و طیور در این استان افزایش یافته است.

افزایش کشتار دام و طیور در البرز برای تامین نیاز ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید اصغر برائی‌نژاد بعدازظهر امروز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با حضور خبرنگاران حاضر شد و به تشریح فعالیت‌های این اداره پرداخت.

وی در سخنانی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای خرید گوشت سفید و قرمز اظهار داشت: برای تامین نیازهای مردم در این ماه پر خیر و برکت دو اولویت را در دستور کار قرار دادیم که ابتدا افزایش کشتار و دیگری نظارت بر ذبح و اطمینان از سلامت محصولاتی است که به بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز ادامه داد: در حوزه سلامت محصولات توزیع شده در بازار، نظارت‌های این اداره از هفته گذشته افزایش یافته و برای این منظور 60 تیم نظارتی ویژه به صورت دائم بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت خواهند کرد.

برائی‌نژاد افزود: این تیم‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان و برگزاری عید سعید فطر به صورت ثابت و سیار و شبانه‌روزی بر عملکرد واحدهای صنفی و کشتارگاه‌های استان البرز نظارت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش کشتار در استان البرز برای تامین نیاز مردم در ماه مبارک رمضان ادامه داد: برای این امر تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و میزان کشتار برای تامین گوشت سفید و قرمز در البرز افزایش می‌یابد.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز عنوان کرد: در همین رابطه در حال حاضر استان البرز دارای ظرفیت کشتار روزانه 150 تن مرغ و حدود 35 تن گاو و گوسفند است که این میزان در ماه رمضان افزایش خواهد یافت.

برائی‌نژاد بیان داشت: برای تامین نیاز بازار در صورت لزوم از ظرفیت کشتار دیگر استان‌ها و توزیع گوشت منجمد استفاده خواهیم کرد.

*‌ 4 تن انواع فراورده‌های گوشتی در استان البرز معدوم شده است

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: در سال 91 حدود 110 تن انواع فراورده‌های گوشتی در استان البرز که غیر بهداشتی و یا تاریخ مصرف گذشته بودند، توسط این اداره معدوم شده است.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز افزود: همچنین طی سه ماه نخست سال‌جاری نیز با بازرسی‌ها و نظارت‌های انجام شده حدود چهار تن گوشت غیر قابل مصرف کشف و همگی معدوم شده است.

برائی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های این اداره در تامین مواد غذایی دامی سالم در استان البرز متذکر شد: همه کارها و تلاش‌های شبانه‌روزی برای این است که سلامت شهروندان تامین شود.

وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم حتی یک لحظه غفلت نخواهیم کرد، اما نیاز است که خود مردم نیز با ما همراهی لازم را داشته باشند.

این مسئول در پایان گفت: تقاضای ما از شهروندان این است که برای تامین گوشت سفید و قرمز تنها از مراکز مجاز اقدام به خرید کرده و در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوکی به سرعت موضوع را به مراکز نظارتی اداره دامپزشکی استان البرز اطلاع دهند.

انتهای پیام/2302/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول