اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات گیلان خبر داد

فعالیت 3 هزار مسجد گیلان در ماه مبارک رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت سه هزار مسجد این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

فعالیت 3 هزار مسجد گیلان در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری امروز در جمع علما و روحانیون گیلان با اشاره به تلاش‌های ستاد رسیدگی به امور مساجد این استان، اظهار کرد: پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هیئت امنا و موسسات قرآنی با مسئولیت ائمه جماعات عضو شورای مساجد محلات هستند.

وی با تأکید بر اینکه امام جماعت مدیر فرهنگی مسجد است، افزود: تلاش تمام نهادهای فرهنگی یکی است و امام جماعت آن را در مسجد مدیریت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ظرفیت بالای سه هزار مسجد در این استان، گفت: 500 مسجد گیلان دارای کتابخانه است و در تمام مساجد گیلان برنامه‌های ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به نقش روحانیون در جامعه، تصریح کرد: حضور روحانیت در جمع مردم موجب تقویت وحدت و همبستگی فرهنگی در جامعه می‌شود.

یاری ادامه داد: امروز مردم ایران با خلق حماسه بزرگ سیاسی اعتماد خود را به نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب و ریاست جمهوری منتخب اعلام کرده و دشمنان را با حضور حماسی خود مأیوس کردند.

وی، مساجد را همواره پایگاه بسیار مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی دانست و تصریح کرد: باید برنامه‌های فرهنگی و قرآنی با دقت بیشتری برای مخاطبان به‌ویژه جوانان برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش محوری مساجد، یادآور شد: افزایش ارتباط بین مسجد و جوانان مهم‌ترین همبستگی برای جلوگیری از توطئه‌های دشمنان است.

وی مسجد را بهترین مکان انسان‌سازی خواند و گفت: مساجد محل تعاملات اجتماعی و قطب علم و فناوری در جامعه است و باید تاثیرگذاری و نقش کلیدی و محوری مساجد به آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

یاری اذعان کرد: در دین مبین اسلام محور و کانون تمام فعالیت‌ها به مسجد ختم می‌شود و هیچ فعالیت فرهنگی و اجتماعی را نمی‌توان پیدا کرد که در ارتباط با دین باشد اما به مسجد ختم نشود.

وی مساجد را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه مسلمانان ذکر کرد و متذکر شد: حضور فعال امام جماعت عالم و توانمند در تأثیرگذاری شرکت عموم مردم در مسجد به‌ویژه جوانان و نوجوانان اثرگذار است.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول