اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

نباید در برخورد با روزه‌خواران در رمضان اغماض کرد

امام جمعه ماکو گفت: نباید در برخورد با روزه‌خواران در رمضان اغماض کرد، زیرا اگر برخورد نکنیم با دست خود هنجارشکنی کرده‌ایم.

نباید در برخورد با روزه‌خواران در رمضان اغماض کرد

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان توسط قاریان برجسته، اظهار داشت: در این ماه هر روز آیاتی از قرآن کریم پس از نماز صبح و عصر تلاوت و نکته‌ها و پیام آن به صورت خلاصه تبیین می‌شود.

وی با اشاره به برپایی کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن در ایام رمضان، تصریح کرد: کلاس تفسیر قرآن طبق روال سال‌های قبل در مساجد ماکو برگزار می‌شود.

رنجبری به اجرای طرح کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، اشاره کرد و گفت: طبق این طرح با دعوت از 200 خیر، جیره خشک خانواده‌های نیازمند را تأمین می‌کنیم.

امام جمعه ماکو از برپایی 20 پایگاه در مساجد ماکو برای حمایت از نیازمندان، خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر کمک به خانواده‌های نیازمند، بحث‌های قضایی، مشاوره‌ای، آموزشی، ورزشی و ... را پیاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی برخورد با روزه‌خواران، اظهار داشت: در مرحله نخست ارشاد و فرهنگ‌سازی در این زمینه توصیه می‌شود.

رنجبری با اشاره به برقراری حکومت اسلامی در ایران، خاطرنشان کرد: با توجه به این که برخی از روزه‌خواران در ملاء عام به این حرکت دست می‌زنند، معاند هستند و به قوانین اسلامی دهن‌کجی می‌کنند، برخورد با این افراد طبق قوانین حاکمیتی اسلام ضروری است.

وی به تکریم شخصیت انسان در قرآن کریم، اشاره کرد و گفت: پس از توصیه و راهنمایی معاندان و امتحان کردن سایر شیوه‌ها، در صورتی که این افراد به راه راست هدایت نشدند، باید برخورد قاطع صورت گیرد.

رنجبری ادامه داد: اگر برخورد نکنیم، با دست خود هنجارشکنی کرده‌ایم.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول