اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

رمضان فرصتی برای ترقی در پله‌های تقوا است

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ارزش انسان‌ها نزد خداوند متعال تقوا و ایمان است و ماه رمضان بهترین فرصت برای ترقی در زمینه تقوا است.

رمضان فرصتی برای ترقی در پله‌های تقوا است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام فرمودند رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است یعنی در این ماه اعمالی که انسان‌ها انجام می‌دهند چه اعمال فردی و چه اعمال اجتماعی اگر خالصانه برای خدا باشد خداوند پاداش او را چندین برابر می‌کند و اثر اجتماعی او در سعادت فرد و جامعه نیز چندین برابر است.

وی افزود: این لطف الهی است که در ماه ضیافت الهی اعمال چند برابر نتیجه‌دهی و ثمربخشی دارد، از سوی دیگر در این ماه خداوند متعال یک نظر لطفی به همه بندگان دارد که می‌خواهد همه بندگان را مورد عنایت خود قرار داده و آنها را از سختی‌ها و عذاب‌ها نجات دهد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان کرد: خداوند متعال در این ماه بندگان خود را از آلودگی‌ها، آسیب‌ها و از عواقب سخت کارهای خود نجات می‌دهد و این یک عنایت و یک لطف ویژه است؛ باید همگان این فرصت را غنیمت شمارند و به گونه‌ای عمل کنند که مورد رحمت و عنایت خداوند قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین رمضان ماه آمرزش گناهان است و خداوند در این ماه به هر بهانه‌ای در صدد این است که گناهان گذشته بندگان خود را ببخشد و به همین دلیل طبق همین روایت پیامبر فرمودند کسی که در این ماه آمرزیده نشود بدبخت خواهد بود زیرا شرایط برای آمرزش در این ماه بسیار فراهم است.

رجبی افزود: هر کسی با اندک کار خیر و اندک توجهی به خداوند رستگار شده و کسی که از گناهان خود توبه کند در این ماه حتماً توبه او پذیرفته می‌شود.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تصریح کرد: ماه رمضان یک فرصت ارزنده است و باید هر چه می‌توانیم برای توبه به درگاه خداوند، خدمت به بندگان و انجام اعمال نیک تلاش کنیم که این فرصت از دست نرود.

وی با اشاره به آیات قرآن مجید اظهار داشت: خداوند روزه را لازم کرده برای اینکه تقوا پیشه کنیم و متقی شویم، روزه این ظرفیت را دارد که هر انسانی را به مراحل والای تقوا برساند و گرامی‌ترین انسان‌ها کسی است که با تقواتر باشد.

رجبی افزود: تقوا مهم‌ترین امری است که موجب ارزش جایگاه انسان است و یکی از اعمالی است که می‌تواند انسان را در پیشگاه خدا متقی‌تر و گرامی‌تر بدارد و این هم یک فرصت عظیمی است که ما از روزه غافل نشویم.

وی تاکید کرد: باید در این ماه مبارک شرایط روزه را رعایت کنیم و خداوند متعال را شاکر باشیم که این راه را برای تقوای بیشتر به ما عنایت کرده است.

انتهای پیام/2258/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول