اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد خراسان‌رضوی خبر داد

آغاز فعالیت شبکه نیکوکاری مشهد در ماه مبارک رمضان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی گفت: شبکه نیکوکاری در مشهد مقدس کلید خورده است و در نیمه ماه مبارک رمضان به فعالیت می‌پردازد.

آغاز فعالیت شبکه نیکوکاری مشهد در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حاجی‌نقی عصر امروز در نشست خبری در کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی اظهار کرد: رسیدن به عدالت اجتماعی و احسان و نوع‌دوستی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: اصل همبستگی و پیوستگی این است که به مشکلات دیگران توجه کنیم و در برطرف کردن آنها بکوشیم.

حاجی‌نقی خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای برنامه‌های متنوع مشارکت مردمی به صورت مستقیم 520 میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

وی افزود: در سال 91 میزان 538 هزار صندوق صدقات در سطح استان توزیع کردیم که در حال حاضر میزان یک سوم خانواده‌ها دارای صندوق صدقات هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی یادآور شد: سرانه پرداختی هر خانواده به عنوان صدقه 8 هزار و 300 تومان در سال گذشته بود که نشان‌دهنده حس نوع‌دوستی و خیرخواهانه مردم ما است.

حاجی‌نقی بیان کرد: میزان 25 میلیارد ریال در جشن نیکوکاری سال گذشته دریافت شد و حدود 14 هزار و 707 نفر حامی نیز در سال 91 اضافه شدند که کفالت 16 هزار و 181 نفر را بر عهده گرفتند.

وی تصریح کرد: طرحی را با عنوان احسان حسینی داریم که در سال گذشته نیز اجرا شد؛ در این طرح در ماه رمضان کمک‌های مردمی در قالب اطعام، توزیع غذای گرم، انداختن سفره‌های افطاری و توزیع غذای خام همچون برنج، حبوبات، روغن بود که برای امسال مبلغ 100 میلیارد ریال را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی افزود: راه‌اندازی شبکه نیکوکاری در مشهد مقدس را داریم که هدف از ایجاد این شبکه برطرف کردن مشکلات خانواده‌های بی‌سرپرست است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های قانونی که در این زمینه وجود دارد این شبکه با یک تیم مشخص و حساب شده نیازمندان را در هر محله شناسایی می‌کند و خدماتی را که هر فرد نیاز دارد به آنها ارائه می‌دهد.

حاجی‌نقی بیان کرد: خدمات این شبکه در بسته‌های مختلفی است که هر کدام تعریف مشخصی دارد و در حال حاضر حدود 22 پایگاه در مشهد مقدس وجود دارد که فعالیت آنها از نیمه ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق سنوات گذشته در طول 30 شب ماه مبارک رمضان در پارک کوهسنگی جشن رمضان برگزار می‌شود که 30 غرفه دارد و هر غرفه به یک موضوع اختصاص دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در حال حاضر حدود 18 هزار یتیم زیر 18 سال و 140 هزار خانواده زیر پوشش داریم و در این بین حدود 200 یتیم بدون حامی هستند.

انتهای پیام/70028/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول