اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرا رسیدن ماه خدا

بازار دورود رمضانی شد

خرید و فروش اقلام مصرفی توسط مردم در بازار شهرستان دورود باعث شده که این شهرستان حال و هوای رمضانی به خود بگیرد.

بازار دورود رمضانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، ماه مبارک رمضان در راه است و در این ماه خلق خدا تلاش می‎کنند، تا به بهترین شکل ممکن بندگی خدا را کرده تا سعادت اخروی در انتظارشان باشد.

از این‎رو مردم در این ماه با شور و نشاط بسیاری زندگی روزانه خود را می‎گذرانند و با شوق و اشتیاق خاصی به دنبال مهیا کردن مایحتاج زندگی خود هستند و فراهم کردن بدون دغدغه این مایحتاج مردم نیاز به کنترل و تنظیم دقیق بازار دارد.

کنترل و تنظیم بازار یکی از اقداماتی است که در طول سال توسط دستگاه‎ها و ارگان‎های ذی‎صلاح صورت می‎پذیرد، ولی در ماه مبارک رمضان این اقدام اهمیت ویژه‎ای پیدا کرده و نیاز به تلاش و جدیت بیشتری است، تا مردم در کمال آسایش و رفاه بتوانند در این ماه مبارک بندگی خداوند را به جا آورند.

برپایه این گزارش، در شهرستان دورود با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان خیابان‎ها رنگ و بوی دیگر گرفته‎اند و شور نشاط در بازارها به چشم می‎خورد و مردم به دنبال خرید نیازهای اساسی خود بوده و سعی می‎کنند، تا با کیفیت‎ترین اجناس در مقطوع‌ترین قیمت را انتخاب و خریداری کنند.

از نیازهای اساسی مردم می‎توان به برنج، گوشت سفید و قرمز، حبوبات، قند و شکر اشاره کرد که تجربه سالیان گذشته نشان داده است که در طول ماه مبارک رمضان این اقلام تقاضای بسیاری از طرف مردم دارد و باید مسئولان امر در این خصوص تمهیدات لازم را بیندیشند تا با مشکل برخورد نکنند.

در این رابطه رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان دورود امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس گفت: تمام تمهیدات لازم برای کنترل و تنظیم بازار از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت اندیشیده شده است، تا روزه‎داران عزیز در شهرستان دورود با آسودگی خیال به دنبال تأمین کالاهای مورد نیاز خود در این ماه پر برکت باشند.

علیرضا علیپور افزود: به همین منظور به دنبال برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا هستیم و با چند شرکت نیز برای انجام این کار صحبت شده تا بتوانیم از این طریق نیازهای ابتدایی مردم را با قیمت مناسب و به طور مستقیم در اختیار مردم قرار دهیم.

علیپور گفت: اجناسی که در این نمایشگاه به طور مستقیم عرضه می‎شود، شامل برنج، گوشت سفید و قرمز، حبوبات و احتمالا روغن است که با قیمتی پایین‎تر از نرخ روز در بازار در اختیار مردم قرار داده می‎شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دورود در خصوص کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح نظارتی و کنترل قیمت‎ها ویژه ماه مبارک از 15 تیر ماه با دو اکیپ مستقر در شهرستان آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان بر روند قیمت‎های مواد حاضر در بازار نظارت دارد.

وی افزود: همچنین در طول این مدت اکیپ‎های مشترکی با اداره تعزیرات حکومتی تشکیل می‎شود، تا به همراه نیروهای یاد شده بتوان کنترل همه جانبه‎ای از بازار به عمل آید.

علیپور در خصوص اجناس دولتی که به مناسبت ماه رمضان وارد بازار می‎شوند، گفت: در مجموع 275 تن برنج در سه نوع تایلندی، هندی وارداتی و سفید وارداتی با نرخ دولتی، همچنین نزدیک به 60 تن حبوبات با انجام هماهنگی‎های لازم با اداره غله و مقداری شکر که خود اداره صنعت، معدن و تجارت ذخیره‎سازی کرده است، وارد بازار می‎شود.

وی افزود: در بحث عرضه مرغ و گوشت منجمد هیچ‎گونه محدودیتی نداشته و به میزان تقاضای مردم این اقلام را با قیمت مرغ 4850 تومان و گوشت 16550 تومان وارد بازار می‎کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با هماهنگی‎های انجام شده با صنف اغذیه‌فروشان و رستوران‎ها مقرر شد، تعداد 14 واحد کشیک در قالب سه دوره 10 روزه در شهرستان به صورت کشیک در طول روز انجام وظیفه کنند، چراکه ممکن است، در سطح شهرستان افراد بیمار و یا مسافر وجود داشته باشند که نیاز به تهیه غذا دارند.

انتهای پیام/2304/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول