اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس در گرگان گزارش می‌دهد

استقبال اندک کارکنان دولت در گلستان از سبد کالای ماه مبارک رمضان

تعدادی از کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به توزیع کالای ماه مبارک رمضان انتقاد کرده و خواستار تغییر رویکرد دولت در توزیع این ارزاق شدند.

استقبال اندک کارکنان دولت در گلستان از  سبد کالای ماه مبارک رمضان

یکی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان گلستان گفت: بسیاری از این کالاها در بازار نیز با کیفیت بهتری وجود دارد و قیمت در نظر گرفته شده با بازار فرق چندانی ندارد.

علی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در تعجبم که چرا این کالاها به شکل رایگان برای این قشر از جامعه توزیع نمی‌شود.

برای خرید ارزاق 900 هزار ریال از حقوق کارکنان دولت کسر می‌شود

وی خاطرنشان کرد:‌ در نامه خرید این ارزاق به دستگاه‌های اجرایی استان آمده: که بابت خرید این کالاها 900 هزار ریال از حقوق کارکنان کسر می‌شود، این در حالی است که دریافتی بنده 6 میلیون ریال است.

همچنین یکی دیگر از کارمندان اهل گرگان با اشاره به اینکه کسر 900 هزار ریال برای کارکنان دولت زیاد است، اذعان داشت: آیا کارمند دولت اینقدر ارزش ندارد که دولت بخواهد برای ایام ماه مبارک رمضان برای وی کالای رایگان اختصاص دهد.

کیفیت پایین کالاهای توزیع شده

وی اضافه کرد: در بین کالاها برنج ارزان قیمت و مرغ یخ‌زده وجود دارد که بدون شک مانند سنوات گذشته، کیفیت این دو کالا از نظر غذایی از ارزش اندکی برخوردار است.

فروش کالای بی‌کیفیت به کارکنان دولت

حسن توان افزود: من با بسیاری از همکارانم که صحبت کرده‌ام، اکثر آنان هیچ تمایلی به خرید این کالاها ندارند.

همچنین یکی دیگر از کارکنان دولت در گنبدکاووس گفت: در سال‌های گذشته دولت بخشنامه داده بود، که کمبود حقوق کارکنان را با مزایای رفاهی جبران کنند، آیا این کار برای جبران آن کمبودها است.

حسین طبرسا تصریح کرد: ‌بی‌شک کارمندان جزو آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند که دریافتی آنان تنها کفاف چند روز اول ماه را می‌دهد، اما فروش کالا توسط دولت به آنان، آن هم در آستانه ماه مبارک رمضان باورکردنی نیست.

انتظار از دولت توزیع رایگان کالاهای ماه مبارک رمضان

وی ادامه داد: ‌انتظار می‌رفت دولت در پایان کار خود حداقل مبلغ مناسبی را بابت گذران ماه مبارک رمضان به کارکنان دولت اختصاص می‌داد، نه اینکه بابت کالای در انبار مانده برخی کارخانه‌ها و بازرگانان تجارت کند.

همچنین یکی از دبیران گرگانی گفت:‌ متاسفانه سالهاست که دیگر از بُن و کمک هزینه برای این قشر که از درآمد بسیار پایین برخوردار هستند، خبری نیست.

حسن صادقی اضافه کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی استان در این ایام برای کارکنان خود در این ایام مبلغ اضافه بر سازمان می‌دهند تا بتوانند این ماه را سپری کنند اما برای فرهنگیان هیچ خبری از این‌گونه اقدامات نیست.

طبق مصوبه هیئت دولت این کالاها به عنوان سبد کالای ماه مبارک رمضان بین کارکنان دولت توزیع می‌شود و بابت آن 900 هزار ریال از حقوق افراد متقاضی کسر می‌شود.

طبق لیست ارایه شده، 10کیلو برنج، پنج کیلو شکر، پنج قوطی روغن و پنج کیلو مرغ یخ‌زده از کالاهایی هستند که در این ارزاق گنجانده شده‌اند.

استان گلستان با جمعیتی در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول