اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

رمضان فرصتی برای تبلیغ اسلام است

امام جمعه بوکان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ دین مبین اسلام است.

رمضان فرصتی برای تبلیغ اسلام است

ماموستا عبد‌الرحمان خلیفه‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تبریک و تهنیت به مقام معظم رهبری و مردم متدین کشور به ویژه مردم آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و فرصتی برای انجام کارهای خداپسندانه است.

وی افزود: روزه از واجبات ماه مبارک رمضان بوده که یکی از شش واجبات اسلام است.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه یکی از دلایل اهمیت‌ داشتن ماه مبارک رمضان نزول قرآن است، ادامه داد: قرآن حامل برنامه هدایت و سعادت انسان بوده و در این ماه پر برکت نازل شده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان شبی وجود دارد که از جهت ثواب با هزار ماه برابری می‌‌کند و در این ماه نماز تراویح خوانده می‌شود.

خلیفه‌زاده اعلام کرد: در روزهای ماه مبارک رمضان در بوکان روحانیان برای مردم موعظه و تبلیغ دین می‌کنند و در ارتباط با فرائض و ارکان روزه، مسائل اقتصادی و اجتماعی برای مردم صحبت می‌کنند، و در شب‌ها نیز در مساجد این شهرستان نماز تراویح خوانده می‌شود.

وی تصریح کرد: در بین ما مسلمانان ویژگی خوبی که وجود دارد، این است که در ماه مبارک رمضان و عید فطر در صورتی که در طول سال بین دو طایفه نزاعی شده و اختلافی بر سر مسائل دنیایی پیش آمده است، این دو طایفه از کدورت و نزاع خودداری می‌کنند.

وی اظهار داشت: به برکت نظام مقدس اسلامی در بوکان عادت شده است که مردم افطاری می‌دهند و در این افطاری پولی برای کارهای خیر جمع می‌شود.

خلیفه‌زاده اضافه کرد: این پول‌های جمع‌آوری شده برای بهزیستی، سالمندان و نابینایان هزینه می‌شود که برای هر کدام از آن‌ها انجمن‌هایی تشکیل شده، یا خیران در این زمینه کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: این سنت حسنه نیز از حسنات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در بین مسلمانان ایران احیا شد.

انتهای پیام/61009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول