اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌ ‌الزهرا:

رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

عضو هیئت علمی جامعة ‌الزهرا گفت: ماه مبارک رمضان ماه عبادت و خودسازی و بهترین فرصت برای مبارزه با نفس است.

رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان هستیم و باید قدر این ماه را بدانیم چرا که رمضان ماه عبادت و خودسازی است و ویژگی‌های بسیاری دارد.

وی افزود: امسال روزهای ماه مبارک رمضان با توجه به قرار داشتن در فصل گرما طولانی‌ترین زمان برای روزه‌داری است و از نظر اوقات فراغت برای اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان فرصت زیادی وجود دارد و همه این ویژگی‌ها موجب می‌شود که دقت بیشتری داشته باشیم.

عضو هیئت علمی جامعة‌ ‌الزهرا بیان کرد: در روایت داریم که اگر کسی در روزهای گرم تابستان روزه بگیرد نشانه بندگی است یعنی اینکه خداوند را عبادت و اطاعت می‌کند و این ماه فرصتی برای تمرین مبارزه با نفس است.

وی ادامه داد: رمضان فرصتی برای نه گفتن به هر آنچه که تحریک کننده و وسوسه کننده بوده و بله گفتن به امر الهی است؛ خیلی لذت‌های حلال در ماه مبارک بر ما حرام می‌شود و اگر کسی مهارت نه گفتن به وسوسه‌های حلال را پیدا کند در مقابل حرام قدرت مقاومت پیدا می‌کند.

ظهیری گفت: اگر کسی توانست مهارت کنترل نفس را در ماه خودسازی به دست بیاورد در برابر گناهان مصونیت پیدا می‌کند و در بقیه ماه‌ها و فصل‌های سال در امان است، از دیدگاه دیگر ماه رمضان زمینه را برای عمل به قرآن برای ما فراهم می‌کند.

عضو هیئت علمی جامعة ‌الزهرا افزود: شب قدر هم در ماه مبارک رمضان نهفته شده است؛ اگر کسی قدر و تقدیر خود را بتواند تدبیر کند در ماه مبارک رمضان به اصالت انسانی خود دست می‌یابد و به همین دلیل رمضان ماهی است که انسان بتواند برای خود برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی ادامه داد: رمضان ماه مغفرت، برکت و رحمت است و خطبه‌ای پیامبر اعظم در این ماه فرمودند که به شما مژده می‌دهم که رمضان ماه مغفرت، برکت و رحمت است.

مشاور استاندار قم در امور بانوان خاطرنشان کرد: همه شب‌ها، سحرها و روزهای رمضان فرصت تغییر را برای انسان ایجاد می‌کند، اگر بتوانیم با تدبیر تقدیر الهی را به حال خود تغییر دهیم نو می‌شویم و این نو شدن و تازه شدن در عید فطر برای ما تثبیت می‌شود و می‌توانیم این تحول عظیم را در وجود خود و جامعه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/78002/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول