اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران:

مقبولیت نظام دلیل ثبات در کشور است / امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حبابی است

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه مقبولیت نظام دلیل ثبات در کشور است، گفت: امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حبابی است.

مقبولیت نظام دلیل ثبات در کشور است / امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حبابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار عبدالله عراقی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه فرماندهی لشگر 22 بیت‌المقدس کردستان، دو وظیفه ذاتی و اولیه را برای دولت‌ها برشمرد و گفت: تأمین امنیت و تأمین رفاه و معیشت و پرداختن به مسائل اقتصادی جامعه جزو اولویت‌های کاری دولت است.

وی با بیان اینکه امنیت و رفاه به منظور رسیدن به سعادت بشری و جایگاهی که خداوند برای انسان تعریف کرده لازم است، خاطرنشان کرد: در جوامع غیرمذهبی هم، همین دو وظیفه فطری برای دولت تعیین شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه امنیت از موضوعات بسیار مهم در تمام جوامع بشری است تصریح کرد: این قضیه از نیازهای اساسی هر انسان و جامعه‌ای است.

سردار عراقی با یادآوری تأکیدات فراوان دین اسلام در مورد امنیت، این مسئله را دارای جایگاه بالا عنوان کرد و گفت: در روایات ما دو نعمت امنیت و سلامت مغفول مانده است و زمانی قدر امنیت دانسته می‌شود که از دست انسان می‌رود.

وی با بیان اینکه امنیت، ثبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به همراه دارد اظهار کرد: انسان‌ها بخشی از اختیارات خود را داوطلبانه به دولت‌ها واگذار می‌کنند تا دولت به واسطه اختیارات و توانمندی‌ها و نیروهایی که در اختیار دارد برای انسان‌ها و افراد جامعه امنیت به وجود آورد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه امنیت رکن اساسی در هر جامعه‌ای است اظهار کرد: امنیت موضوعی است که باید درک شود و مسئله‌ای تبلیغاتی نیست.

سردار عراقی تصریح کرد: زمانی که امنیت واقعی به واسطه نیروهای مسلح در تاریخ انقلاب به تکامل رسید مردم امنیت را درک کردند.

وی با بیان اینکه سرمایه در جایی قرار می‌گیرد که امنیت وجود داشته باشد، سرمایه‌گذاری در کردستان را نشان دهنده وجود امنیت در این استان عنوان کرد و گفت: امنیت به واسطه فداکاری نیروهای مسلح در ایران وجود دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه در تمام دنیا بویژه خاورمیانه نیروهای مسلح و امنیتی به عنوان یکی از مؤلفه‌ها و ارکان امنیتی کشور هستند خاطرنشان کرد: در تمام دنیا زمانی دولت شکل واقعی می‌گیرد که تمامیت ارضی و امنیت حفظ شود.

سردار عراقی با تأکید بر اینکه اگر به تمامیت ارضی خدشه وارد شود، دولت باید این نقطه ضعف را ترمیم کند تصریح کرد: در جنگ 8 ساله بخشی از خوزستان جدا و امنیت ما خدشه‌دار شد.

وی افزود: نیروهای مسلح کشورمان امنیت خدشه‌دار شده را دوباره به ایران بازگرداندند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه وجود نیروهای مسلح برای هر کشوری لازم و بازوی هر دولتی است خاطرنشان کرد: اگر این بازوی نیرومند وجود نداشته باشد هم از داخل به واسطه وجود برخی دشمنانی که چشم طمع دارند و هم از سوی همسایگان مورد تهدید قرار خواهیم گرفت.

سردار عراقی با اشاره به اینکه وجود نیروهای مسلح و توانمند با ساز و کار لازم موجب ایجاد بازدارندگی می‌شود اظهار کرد: در این صورت دشمن اقتدار ما را درک خواهد کرد و کشور بیمه و ایمن خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح به تنهایی ضامن امنیت در کشور نیستند تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های امنیت ماندگار، اقتصاد است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه اقتصاد نیرومند وظیفه دولتمردان است گفت: باید با توجه به هنجارها و شرایط در هر منطقه، زیرساخت‌ها به صورت ملی و منطقه‌ای فراهم شود.

سردار عراقی یکی دیگر از مؤلفه‌های ایجاد و احساس امنیت در جامعه را تحمل سلیقه‌ها عنوان و اظهار کرد: با توجه به وجود اقوام و مذاهب مختلف در کشور، چنانچه مدارای قومی مذهبی و تحمل سلیقه‌ها وجود نداشته باشد توان اداره کشور وجود نخواهد داشت.

وی مقبولیت نظام را یکی دیگر از مؤلفه‌های ثبات در برقراری امنیت ذکر کرد و افزود: امنیتی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس حفظ شده حبابی است چرا که حکومت‌ها باید در درجه نخست مشروعیت و مقبولیت از سوی مردم را داشته باشند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران وظیفه کنونی نیروهای نظامی را ارتقای مقبولیت نظام دانست و تصریح کرد: با توجه به تمامی توطئه‌های دشمنان بیش از 72 درصد مردم پای صندوق‌های رأی آمدند که ما باید در راستای حفظ و افزایش این حضور بکوشیم.

سردار عراقی مشارکت دادن دیگران در کار و بالا بردن مقبولیت مدیریتی را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: در کنار این مسئله باید انضباط اجتماعی که نخستین نشانه توسعه یافتگی است رعایت شود.

وی وظیفه اصلی لشگر را آمادگی رزم عنوان کرد و افزود: معنویت بستر آمادگی رزم و پایه و اساس آن است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در پایان با بیان اینکه در کنار پرداختن به معنویات باید آماده جنگ نیز بود، وجود آمادگی جسمانی و انضباط را موجب موفقیت در عملیات و زندگی شخصی عنوان کرد.

انتهای پیام/79012/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول