اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی خبر داد

تلاش برای ارتقای دانش حقوقی نیروهای مسلح در آذربایجان غربی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی گفت: ارتقای دانش حقوقی نیروهای مسلح مستلزم اجرای برنامه‌های مختلفی است که در این راستا گام برداشته می‌شود.

تلاش برای ارتقای دانش حقوقی نیروهای مسلح در آذربایجان غربی

موسی صمیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف این مجموعه تلاش برای ارتقای دانش حقوقی جامعه هدف به عبارتی نیروهای مسلح است به همین دلیل در این راستا، برنامه‌های آموزشی مختلفی طراحی شده و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی ارائه آموزش‌های حقوقی به نیروهای مسلح را یک ضرورت دانست و افزود: لباسی که بر تن نیروهای مسلح است و اسلحه‌ای که به دست می‌گیرند، برای خدمت به اقشار مختلف جامعه و فراهم کردن امنیت همه‌جانبه است، به طوری که اقتدار لازمه این سبک زندگی و خدمت‌رسانی است، ولی اگر آموزش‌های حقوقی به فعالان این عرصه ارائه نشود، در تعامل خود با مردم به مشکل دچار می‌شوند از این‌رو ارائه آموزش‌های حقوقی به این قشر همواره در دستور کار قرار دارد.

صمیمی به تشریح اقدامات صورت گرفته در شش ماهه دوم سال گذشته پرداخت و گفت: برای کارکنان ارتش 47 هزار و 310 نفر ساعت، برای کارکنان سپاه یک هزار و 490 نفر ساعت، برای کارکنان فرماندهی انتظامی نیز 31 هزار و 40 نفر ساعت آموزش حقوقی در نیمه دوم سال گذشته ارائه شده است، که در سال جاری نیز این برنامه‌ها تداوم پیدا می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ارائه این قبیل آموزش‌ها در طول چند سال گذشته، 40 درصد در کاهش جرایم نیروهای مسلح موثر واقع شده است، اظهار داشت: ارائه آموزش‌های حقوقی نه‌تنها برای نیروهای مسلح بلکه برای اقشار مختلف جامعه باید در دستور کار قرار گیرد و رسانه‌های جمعی می‌توانند با انعکاس هشدارهای قضایی مسئولان را در انجام این امر خطیر یاری کنند.

وی بر لزوم ورود رسانه‌های جمعی اعم از سمعی و بصری به عرصه تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی در ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جامعه قرار دارند به طوری که با سهولت بیشتری می‌توانند اطلاعات و آموزه‌های مورد نیاز را به آنها منتقل ‌کنند بنابراین ضمن اینکه به انعکاس اخبار روز مانند بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی مبادرت می‌کنند باید نسبت به مخابره نکات پلیسی، قضایی و اخلاقی نیز اقدام کنند تا روز به روز جامعه اسلامی به مدینه فاضله مورد نظر نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول