اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان:

گزارش تخلف انتخاباتی از نیروهای مسلح نداشتیم

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان گفت: 100 جلسه آگاه‎سازی در زمینه باید و نبایدهای انتخابات برای نیروهای مسلح برگزار کردیم و در این دوره از انتخابات یک گزارش و یا تخلف برای نیروهای مسلح نداشتیم.

گزارش تخلف انتخاباتی از نیروهای مسلح نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابراهیم مهران‎فر بعدازظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 69 هزار و 550 نفر ساعت آموزشی برای پرسنل انجام دادیم و نیروها در سال جاری برای مشارکت و تحقق‎های حماسه سیاسی فعالیت کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 100 جلسه آگاه‎سازی برای نیروهای مسلح و باید و نبایدهای انتخابات برگزار کردیم، اضافه کرد: در این دوره از انتخابات یک گزارش و یا تخلف برای نیروهای مسلح نداشتیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان با اشاره به جرائم نیروهای مسلح که توسط این سازمان بررسی می‎شود، بیان کرد: جرائم کارکنان ستادهای نیروهای مسلح و سازمان‎های مربوطه، کارکنان ارتش جمهوری اسلامی و سازمان‎های وابسته، کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان‎های وابسته، کارکنان پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان‎های وابسته و اعضای بسیج سپاه درباره ماموریت بسیجی خود، وزارت دفاع، سربازان وظیفه از بدو خدمت تا پایان از جمله مواردی است که در این سازمان مورد بررسی قرار می‎گیرد.

وی افزود: اگر پرونده‎های نظامی مطرح شود و جرایم افراد غیرنظامی نیز در این ارتباط مطرح شود به تبع آن به جرایم غیرنظامیان و به عبارتی معاونان جرم نیز رسیدگی‎ می‎شود.

مهران‎فر با اشاره به صلاحیت‎های سازمان قضایی گفت: رسیدگی به جرائم خاص نظامی، جرائم در حین خدمت، جرائم عمومی نظامیان که در حین رسیدگی به جرم نظامی کشف شود، جرائم امنیتی نظامیان، جرائم اسرای ایرانی و بیگانه، جرائم کارکنان وزارت اطلاعات که در ارتبطا با ماموریت و وظایف و یا مشتمل بر اسرار نظام باشد جزو صلاحیت‎های این سازمان است.

وی تاکید کرد: برخی افراد از ناآگاهی افراد سوء استفاده می‎کنند و با ادعای اینکه می‎توانند مشکل خدمت سربازی افراد را رفع کنند مبالغ کلانی از افراد گرفته و کارت معافیت جعلی به آنها می‎دهند که پیگیری قضایی دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان ادامه داد: این هشدار را به مردم می‎دهیم که مواظب این گونه افراد باشید چراکه اگر قرار باشد کاهش مدت سربازی یا قانون معافیت و موارد دیگری را از مبانی قانونی شاهد باشیم از طریق رسانه‎های عمومی اطلاع‎رسانی می‎شود.

وی با اشاره به اینکه زندان خاص نظامیان در زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع و مساحت ساخت 2 هزار و 600 متر در حال ساخت است، گفت: این زندان تا کنون 60 درصد پیشرفت داشته و قرار بود تا انتهای سال گذشته تکمیل شود اما به دلیل کمبود بودجه هنوز کامل نشده و نیاز به مساعدت دولت و مسئولان مربوطه دارد تا زندانی در شأن نیروهای مسلح ساخته شود.

مهران‎فر تاکید کرد: همچنین ساختمان جدید قضایی در مساحتی بیش از 5 هزار مترمربع در دو ماه آینده آماده بهره‎برداری است.

وی درباره نحوه رسیدگی به پرونده‎های نیروهای مسلح تاکید کرد: پس از ارسال گزارش از نهادهای مربوطه مانند سازمان قضایی، بازرسی، حفاظت اطلاعات، عقیدتی سیاسی و یا از طریق شکایات مردمی که به سازمان مراجعه و یا از طریق تلفن این مسئله را بیان می‎کنند به این شکایات رسیدگی می‎شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان تصریح کرد: مردم برای ارائه شکایات خود از نیروهای مسلح می‎توانند با شماره تلفن‎های 6279041، 6279049، 6271025 و 628 7478  تماس و یا با نمابر 6279040، 6275785، 6270017  مکاتبه و یا با سامانه پیامکی 09131131709 مخابره کنند.

انتهای پیام/63008/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول