اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمان خبر داد

کاهش 30 درصدی جرم در نیروهای مسلح کرمان

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: طی 10 سال گذشته در استان کرمان 30 درصد کاهش جرم در نیروهای مسلح داشته‌ایم.

کاهش 30 درصدی جرم در نیروهای مسلح کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید ابوالحسن هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست مدیران دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه استان کرمان با خبرنگاران اظهار داشت: در بین نیروهای مسلحی که ارتباط و مراوده بیشتری با مردم دارند، ارتکاب جرم هم بیشتر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد عدالت جزو وظایف دستگاه قضایی است، ابراز داشت: انقلاب مشروطیت برای عدالتخواهی بود تا مردم دستگاه قضایی مبتنی بر قانون داشته باشند و ملت از ظلم حکام آن زمان ناراحت بودند و بخشی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی به علت ظلم و ستم شاه بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در زمان طاغوت مقتدر نبود، عنوان کرد: بعد از انقلاب دستگاه قضایی بسیار مقتدرانه عمل کرده است که پرونده 3 هزار میلیاردی نمونه‌ای از عملکرد مطلوب دستگاه قضا به شمار می‌آید.

هاشمی گفت: امکانات مطلوبی برای زندانیان در ایران وجود دارد و زندان‌های ما از اروپایی‌ها رسیدگی بهتری می‌کنند و خدمات آموزشی در زندان‌ها مطلوب است.

وی اذعان داشت: زندان‌های استان کرمان از نظر کمی و کیفی رشد مطلوبی طی 30 سال گذشته داشته است تا پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

این مسئول تصریح کرد: گناه در جامعه ما جرم است که این امر موجب افزایش آمار جرائم در ایران می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح به تخلفات نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند، افزود: نیروهای مسلح در هر کشوری با ارزش‌ترین نیروها هستند و مردم آنها را دوست دارند، زیرا حافظ امنیت هستند و نیروهای مسلح زمانی ارزش دارند که سالم، مقتدر و قانون‌مدار باشند.

وی اذعان داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح از دو بخش دادگاه‌ها و دادسراها تشکیل شده است و در استان کرمان طی 10 سال گذشته 30 درصد کاهش جرم در نیروهای مسلح داشته‌ایم.

هاشمی خاطر نشان کرد: آمار پایین جرائم نیروهای مسلح نشانگر این است که نظارت بر آنها توسط دستگاه‌های نظارتی خوب است و گزینش خوبی هم شده‌اند و دشمن نمی‌تواند آن افراد را جذب کند.

انتهای پیام/80019/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول