اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گلستان:

نرخ تخلف نیروهای مسلح در گلستان بسیار پایین است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان گلستان گفت: نیروهای مسلح اعم از انتظامی و نظامی در سراسر کشور بالاخص استان گلستان برخلاف آنچه در جامعه شاهد و ناظر آن هستیم کنترل شده و از کمترین نرخ وقوع جرم برخوردار است.

نرخ تخلف نیروهای مسلح در گلستان بسیار پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسن یوسفی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس ماده یک قانون دادرسی نیروهای مسلح و ماده یک قانون مجازات نیروهای مسلح مصوب 1382 صلاحیت رسیدگی به جرایم خاص نظامی و جرایم مرتبط با آن را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر صلاحیت‎های سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس مصوبه‎های مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و اجازه خاص از حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به جرایم خاص نظامی و انتظامی اعضای نیروهای مسلح جرایم مرتبط با پرسنل وزارت اطلاعات و جرایمی که در حین تحقیقات و رسیدگی به جرایم خاص نظامی کشف می‎شود و جرایم اسرای ایرانی و اسرای بیگانه در کشور رسیدگی نماید.

آرای صادره در دادگاه نظامی قابل تجدید نظرخواهی است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان خاطرنشان کرد: رسیدگی در سازمان قضایی نیروهای مسلح دو مرحله‎ای است و به همین دلیل پس از ارسال گزارش و طرح شکایت از سوی مقام‎های ذیربط یا مردم ابتدا پرونده در دادسرای نظامی تشکیل و تحقیقات‎ مقدماتی توسط بازپرس و دادیار زیر نظر دادستان انجام می‎شود.

وی ادامه داد: در صورتی‎که دلایل کافی برای احراز وقوع بزه وجود داشته باشد پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه نظامی ارسال می‎شود تا پس از انجام محاکمه حکم مقتضی صادر گردد.

یوسفی بیان کرد: آرای صادره در دادگاه نظامی قابل تجدید نظرخواهی در مراجع بالاتر و دیوان عالی کشور می‎باشد.

وی ابراز داشت: رسیدگی در دادسرا و دادگاه نظامی بر اساس آیین دادرسی کیفری صورت می‎گیرد و متهمان در تمامی مراحل رسیدگی می‎توانند از وکیل برخوردار شوند.

آسایش جامعه مرهون زحمات و از خودگذشتگی‎های نیروهای مسلح است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع اختصاصی که در قانون به آن اشاره شده است و بخشی از قوه قضائیه محسوب می‎شود که تحت نظر ریاست این قوه در تمام مراکز استان‎های کشور دارای دادسرا و دادگاه نظامی است و مسئولیت رسیدگی به جرایم ارتکابی در حوزه قضایی آن استان را بر عهده دارد.

وی افزود: این سازمان ضمن رعایت شأن و جایگاه نظامیان و حفظ اسرار نیروهای مسلح با حساسیت و قاطعیت کامل با هرگونه جرمی که مخل نظم و امنیت و اقتدار نیروهای مسلح باشد برخورد قانونی نموده و در چارچوب وظایف قانونی خود و اجرای منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا ضامن صیانت و سلامت نیروهای مسلح است.

وی متذکر شد: نیروهای مسلح اعم از انتظامی و نظامی در سراسر کشور بالاخص استان گلستان برخلاف آنچه در جامعه شاهد و ناظر آن هستیم کنترل شده و از کمترین نرخ وقوع جرم برخوردار است.

یوسفی ابراز داشت: نیروهای مسلح با تلاش چشمگیر خود و ایثارگری موجب ایجاد نظم و آسایش شهروندان و جامعه می‎گردند و امنیت و آسایش جامعه مرهون زحمات و ازخودگذشتگی‎های نیروهای مسلح است.

وی اضافه کرد: امیدواریم این امنیت و آرامش روز به روز فزونی یابد تا به خصوص در استان گلستان به لحاظ ویژگی‎های خاص خود از جمله مهمان‎پذیر بودن با طیب خاطر به زندگی روزمره بپردازند.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول