اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار حجازی در مازندران عنوان کرد

اجرای پروژه‌های تحقیقاتی برای ساماندهی دفاعی نیروهای مسلح

معاون آموزش و پژوهش صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: کارهای خوبی در حوزه پروژه‌های تحقیقاتی که منجر به ساماندهی دفاعی مربوط به نیروهای مسلح می‌شود، انجام شد.

اجرای پروژه‌های تحقیقاتی برای ساماندهی دفاعی نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار محمدعلی حجازی ظهر امروز به مناسبت حضور در یادواره 60 شهید معاونت نیروی انسانی سپاه کربلای مازندران در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی با بیان اینکه نقش معاونت نیروی انسانی در جنگ حساس بود، اظهار داشت: نیروی انسانی در دوران دفاع مقدس را افراد بسیجی تشکیل می‌دادند و تعداد این اقشار همیشه متغیر بود.

حجازی میانگین حضور نیروی انسانی در دوران دفاع مقدس را بیش از پنج ماه دانست و ادامه داد: حضور هر بسیجی در دوران دفاع مقدس دو دوره سه‌ماهه بود.

این مسئول، ساماندهی نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس را کاری سخت عنوان کرد و گفت: وقتی امام راحل حضور در جبهه‌های جنگ را واجب کفایی دانستند برای جذب نیرو با خیل جمعیت مواجه می‌شدیم که ساماندهی آنان با مشکل بود.

معاون آموزش و پژوهش صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح کشور یکی از پر مشغله‌ترین واحدهای نظامی و یگان‌های منظم در دوران دفاع مقدس را بخش نیروی انسانی مطرح کرد و یادآور شد: در بخش سازماندهی نیروی انسانی با انگیزه و اعتقاد بسیجیان مواجه بودیم.

وی به برپایی اجلاسیه 10 هزار و 400 شهیدی که قرار است در دی ماه سال جاری در مازندران برگزار شود اشاره کرد و گفت: قبل از اجلاسیه در استان مازندران، ابتکار عملی ایجاد شد که به طور تخصصی و قشری یادواره شهدا برگزار می‌شود که در بهبود برنامه‌های اجلاسیه اثرگذار است.

حجازی اظهار داشت: در نگاهی کوتاه در دوران جنگ هشت ساله، رژیم استکباری با جمهوری اسلامی ایران تنها برتری که جبهه مخالف داشت داشتن تجهیزات و تسلیحات نظامی مدرن بود که از سوی کشورهای ابرقدرت برای حزب بعث مهیا می‌شد.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل با داشتن ماهواره‌های قوی به راحتی می‌توانستند از خاک ایران اطلاعات جمع‌آوری کنند.

حجازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: مرکز تحقیقات جنگی سپاه پاسداران برنامه‌های فرهنگی خوبی انجام داده که موزه دفاع مقدس نیز در بحث معاونت نیروی انسانی کارهای تحقیقاتی داشته است.

معاون آموزش و پژوهش صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح کشور استخراج آمار کل شهدای نیروی انسانی را پرکار دانست و گفت: تاکنون به صورت تخصصی برای شهدای معاونت نیروی انسانی دوران دفاع مقدس فعالیت فرهنگی ویژه‌ای انجام نشد.

وی اظهار داشت: کارهای خوبی در حوزه پروژه‌های تحقیقاتی که منجر به ساماندهی دفاعی مربوط به نیروهای مسلح می‌شود انجام شد.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول