اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

امر به معروف و نهی از منکر تنها در مقوله حجاب خلاصه نمی‌شود / ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های ایجابی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها در مساله حجاب خلاصه نمی‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر تنها در مقوله حجاب خلاصه نمی‌شود / ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های ایجابی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محمد رضا نقدی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: منکرات اقتصادی همچون روی آوردن به رشوه و ربا، اعتقاد باطل از مسائلی است که باید در اولویت امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد.

وی با اشاره به تعطیلی ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر بسیج در سال 88 و برگزاری جلسات آسیب‌شناسی روش‌های گذشته بسیج در امر به معروف و نهی از منکر افزود: روش‌های گذشته در امر به معروف و نهی از منکر تحکمی، غیر قابل ادامه و الگو قرار گرفتن برای مردم و سلبی بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ‌در جامعه ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر در امر حجا‌ب خلاصه شده بود و انگار هیچ منکر دیگری وجود نداشت و معروفی بر روی زمین نمانده بود، تصریح کرد: مطالبی والاتر از حجاب مد نظر است که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد و اگر این مسائل حل شود موضوع حجاب نیز در جامعه رعایت می‌شود.

سردار نقدی ادامه داد: محله محوری و تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های بسیج مساجد از برنامه‌های بسیج است که بهره گرفتن از ظرفیت‌های محل، روحانیون و تریبون مساجد می‌تواند نقش مهمی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

وی بیان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در هر محله تحت نظر امام جماعت مسجد به شناسایی و اولویت بندی معروفات و منکرات می‌پردازد و بسیج هم مصداق‌ها و روش‌های آن را معین و اجرا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: نمونه‌های موفقی از اجرای امر به معروف و نهی از منکر با روش جدید بسیج در جامعه وجود دارد که آثار ماندگار و بسیار خوبی را در پی داشته که از این نمونه‌های موفق جزوات آموزشی تهیه و منتشر می‌شود.

سردار نقدی گفت: در روش‌ها و رویکرد جدید برنامه‌ها و اهداف اولویت‌بندی شده و از خود محله و با اتکاء به نیروی مردمی برای توسعه امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: با اجرای طرح‌های جدید امر به معروف و نهی از منکر در بحث حجاب هزار نفر از بانوان به رعایت پوشش و حجاب اسلامی روی آورده‌اند و همچنین در یکی از پایگاه‌ها با استفاده از شیوه گفت‌وگو و تشریح آثار مخرب ماهواره به عنوان آفت اخلاق بر روی جوانان، خانواده و طلاق جمعی از خانوارها اقدام به تحویل داوطلبانه ماهواره خود کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین توجه به توسعه امر به معروف و نهی از منکر در مناطق گردشگری را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: سال گذشته این طرح در سواحل مازندران اجرا شد که نتایج موثری داشت و در ایام نوروز نیز در سواحل بندرعباس با برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، کتاب و عکس شهدا، اجرای برنامه‌های طنز ارزشی و برگزاری خاطره گویی رزمندگان و مسابقات و اذان و نماز جماعت توانستیم محیطی مناسب و به دور از اتفاقات غیر اخلاقی ایجاد کنیم.

سردار نقدی فرهنگ سازی و تخصصی کردن اجرای امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از اصناف بسیج را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اهم فرایض الهی و اخلاقی است که جامعه امروز به آن نیاز دارد.

وی اظهار داشت: برنامه‌ای پیش بینی شده است که فقه هر رشته صنفی تدوین و در قالب جزواتی تهیه و چاپ شود و از طریق بسیج اصناف بین صنوف توزیع گردد.

انتهای پیام/87002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول