اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد

شرکت بیش از 1200 مددجوی چهارمحال و بختیاری در دوره‌های مهارت آموزی

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری از شرکت یک‌هزار و 259 مددجوی زندانی در دوره‌های حرفه آموزی در سال گذشته خبر داد.

شرکت بیش از 1200 مددجوی چهارمحال و بختیاری در دوره‌های مهارت آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نگاه به زندان، و زندانبان بسیار تغییر کرد، به طوری‌که مسئولان ارشد کشور مقررات زندانبانی را بر اساس موازین اسلام و فقه اسلامی بنا نهاده‌اند.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاریافزود: بر اساس توصیه و تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه امروزه بیشترین تأکید بر اصلاح رفتار بر اساس چارچوب انسانی و اسلامی و بازگشت سعادتمندانه بزهکاران به دامن خانواده‎شان و جامعه است.

نظری از شرکت یک‌هزار و 259 مددجوی زندانی در دوره‌های حرفه آموزی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته برای 518 نفر از مددجویان در زندان اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد 65 دوره فنی و حرفه‌ای برای زندانیان برگزار که با برگزاری این تعداد نشست برای 534 نفر مدرک فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

نظری با اشاره به اینکه در سال گذشته 5 هزار و 200 نفر مددجوی زندان‌های استان در فعالیت‌های ورزشی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی در سطح زندان‌ها به صورت روزمره انجام می‎شود که در این فعالیت‌ها بر مسئله سلامت و تندرستی آنان بسیار تأکید شده است.

این مسئول با اشاره به برخی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در حال انجام در زندان‌های استان، اذعان داشت: برگزاری ختم روزانه سه تا پنج صفحه از قرآن، آموزش مسائل دینی و عقیدتی، شرکت 4 هزار و 300 نفر از مددجویان در این دوره‌ها، برگزاری فعالیت‌های هنری و برگزاری هشت نمایشگاه کتاب در زندان‌ها از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

وی از برگزاری یک‌هزار و 674 دوره ختم قرآن در زندان‌های استان در طول سال گذشته خبر داد و یادآور شد: افزون بر 5 هزار و 106 مددجو در کلاس‌های قرآن این مرکز شرکت کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین حفظ هفت سوره تا پنج جزء قرآن توسط 480 نفر از مددجویان از دیگر اقدامات فرهنگی مرکز زندان‌های استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/68006/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول