اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران:

غفلت از هویت ورزشی و مهارتی راهکار ورزش سالم و موفق نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با تاکید بر واقعیت بیولوژیکی ورزشکاران و ظرفیت‎های متفاوت آنها گفت: غفلت از هویت ورزشی و مهارتی راهکار ورزش سالم و موفق نیست.

غفلت از هویت ورزشی و مهارتی راهکار ورزش سالم و موفق نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا سلیمی عصر امروز در چهارمین کنگره ملی مدیریت ورزش در گرگان اظهار داشت: تلاش مدیران و ورزشکاران در راستای فراهم کردن کانونی است که به رشد و پیشرفت جسمانی، روانی، فنی و اجرای بهینه ورزشی منجر شود.

وی با بیان اینکه بودن بدون شناخت و آگاهی از عوامل موثر بر مدیریت تمرین زمینه پیشرفت حاصل نمی‎شود، تصریح کرد: علم تمرین بر پایه دانش، تجربه و توانایی مدیران و نحوه بکارگیری این عوامل نتایج کاملاً متفاوتی را سبب می‎شود.

نخستین گام مدیریت بر تمرین باید بر اساس شناخت عمیق انجام شود

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اینکه در ورزش قهرمانی جایگاه ورزشکاران به عنوان سرمایه‎های ارزشمند ملی و هزینه‎های زیادی که برای پرورش آنها می‎شود بر کسی پوشیده نیست، افزود: پیچیدگی فرهنگی، اقتصادی، روانی، شخصیتی، فیزیولوژیکی، ژنتیکی و مورفولوژیکی ورزشکاران باعث شده تا نخستین گام مدیریت بر تمرین بر اساس یک شناخت عمیق صورت بگیرد.

سلیمی توجه به اصول تمرین و بکارگیری آن قبل، حین و بعد از تمرین مهم خواند و یادآور شد: تمرین بهینه سبب جلوگیری بسیاری خطاها و اشتباهات می‎شود و مسیر رشد و ترقی را هموار می‎کند.

وی با بیان اینکه توجه و مطالعه ورزشکاران نسبت به آخرین یافته‎های تحقیقاتی حوزه ورزش در موفقیت آنها اثربخش است، اذعان کرد: تمرینات ورزشکاران قهرمان به عنوان محرک قوی، بسیاری از سیستم‎های بدن را تحت‎تاثیر قرار می‎دهد و به صورت کاملاً ناخودآگاه در کوتاه‎مدت یا بلندمدت باعث ایجاد تغییرات مثبت و یا منفی در سیستم بدن می‎شود.

تمرینات نادرست و غیراصولی در ورزش اثرگذاری ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با تاکید بر اینکه اگر تمرین ورزشکاران به درستی مدیریت نشود اثرگذار نیست، بیان داشت: تمرینات ناصحیح همچنین ایجاد بسیاری از آسیب‎ها، فشارهای روحی و جسمی را در پی خواهد داشت که عدم شناخت این اصول افراد را از نتیجه مورد انتظار دور می‎کند.

انتهای پیام/83001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول