اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

رشد 156 درصدی شاخص اخذ آزمون و ارزشیابی مهارت در زنجان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از رشد 156 درصدی شاخص اخذ آزمون و ارزشیابی مهارت در استان خبر داد.

رشد 156 درصدی شاخص اخذ آزمون و ارزشیابی مهارت در زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تعداد حرفه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان زنجان از 80 حرفه در سال 83 به 400 حرفه در سال 91 افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد 400 درصدی حرفه‌های آموزشی این اداره کل تصریح کرد: اجرای دوره‌های آموزشی از هفت مرکز در سال 83 به 12 مرکز ارتقا یافته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از اجرای مسابقات ملی مهارت در زنجان خبر داد و گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات از 75 نفر در سال 83 به 192 نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

وی از رشد 165 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات ملی مهارت در زنجان خبر داد و افزود: تعداد برگزیدگان نیز در این مدت از هشت نفر به 12 نفر در مرحله کشوری افزایش یافته است.

صیادی از افزایش 156 درصدی شاخص اخذ آزمون و ارزشیابی مهارت خبر داد و تصریح کرد: تعداد گواهینامه‌های صادر شده توسط این اداره کل از 22 هزار و 615 فقره در سال 83 به 53 هزار و 724 فقره رسیده است.

وی با اشاره به رشد 137.5 درصدی صدور گواهینامه از سوی این اداره کل اظهار کرد: توفیقات مطلوبی در این زمینه کسب شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه کرد: توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از اقدامات مهم دولت‌های نهم و دهم در استان است.

وی از افتتاح فنی و حرفه‌ای خواهران، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌ها، آموزش بانوان روستایی و صدور مجوز مشاغل خانگی خبر داد و گفت: «استاد و شاگردی» از دیگر طرح‌های اجرا شده است.

صیادی با اشاره به کسب رتبه برتر در المپیاد ملی و جهانی مهارت با هدف نخبه‌پروری و نخبه‌یابی در سطح استان تصریح کرد: زنجان از رتبه 28 کشوری در سال 84 به رتبه دوم کشوری طی هفت سال گذشته ارتقا یافته است.

وی از کسب رتبه نخست کشوری از نظر امتیازات تیمی و مدالی خبر داد و افزود: استان زنجان با کسب هفت مدال طلا، دو مدال برنز و یک دیپلم افتخار در دوازدهمین دوره المپیاد ملی مهارت خوش درخشید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه استاندارد‌سازی 40 عنوان کتاب از خدمات این اداره کل محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: رشد 37 درصدی رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از دیگر اقدامات این اداره کل محسوب می‌شود.

وی از تقویت بخش خصوصی در راستای اهداف اصل 44 قانون اساسی خبر داد و تصریح کرد: کسب رتبه برتر کشوری و توسعه آموزش‌های روستایی با رشد 300 درصدی از دیگر موفقیت‌های این اداره کل است.

صیادی با اشاره به اینکه احیای نظام نوین استاد و شاگردی از اقدامات این اداره کل است، گفت: راه‌اندازی 100 کارگاه آموزشی با شعار هر کارگاه یک آموزشگاه از دیگر اقدامات این اداره کل در دولت‌های نهم و دهم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول