اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر بهداشت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی خبر داد

مطلوبیت 99.68 درصدی کلر باقیمانده آزاد آبفای خراسان جنوبی

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آبفای خراسان‌جنوبی گفت: مطلوبیت کلر باقیمانده آزاد از 98.5 در سال 90 به 99.68 در سال گذشته افزایش یافته است.

مطلوبیت 99.68 درصدی کلر باقیمانده آزاد آبفای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی، عبدالجواد شهنیا اظهار داشت: ارائه دو پروژه ملی کیفیت برای نخستین‌بار در کشور با عناوین سیستم گندزدایی خورشیدی و آب شیرین‌کن تک فاز در نخستین نمایشگاه دستاورهای بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب کشور مهم‌ترین دستاورد شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته بوده است.

وی از اجرای 52 برنامه رادیویی در راستای آشنایی عموم مردم خراسان‌جنوبی در ارتباط با بهداشت آب و فاضلاب خبر داد و افزود: این دفتر در اجرای شش پروژه تحقیقاتی آب و فاضلاب در سال گذشته نیز همکاری داشته است.

مدیر دفتر بهداشت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ادامه داد: تجهیز و آماده‌باش مدیریت بحران کیفی و ارسال محموله پرکلرین به استان یزد با همکاری امور آب و فاضلاب بیرجند یکی از اقدامات این مجموعه در سال گذشته بود که قدردانی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور و شرکت آب و فاضلاب یزد را در پی ‌داشت.

شهنیا از تدوین شش مقاله عمومی و پژوهشی آب و فاضلاب، ارتقاء پنج آزمایشگاه استان به تجهیزات پیشرفته شیمیایی و میکروبی آب و فاضلاب، احراز رتبه برتر کشوری سامانه‌های گندزدایی و آزمایشگاه‌ها در نرم افزار LIMS  و تمدید گواهینامه معتمد به عنوان تنها آزمایشگاه معتمد فاضلاب در استان به عنوان مهمترین دستاوردهای این بخش در سال گذشته یاد کرد.

وی به افزایش مطلوبیت کلر باقیمانده آزاد از 98.5در سال 90 به 99.68 در سال گذشته اشاره کرد و گفت: انجام آزمون نیترات به روش UV و جایگزینی آن با روش بروسین در راستای کاهش هزینه‌های آزمایشات و برگزاری مانور مدیریت بحران در بخش کیفیت در راستای آمادگی در برابر حوادث غیر قابل پیش‌بینی با نظارت معاونت بهره‌برداری و همکاری امور آبفای بیرجند نیز از دیگر اقدامات این مجموعه در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول