اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بهزیستی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد

پرداخت یارانه به مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: به مراکز ترک اعتیادی که از سوی بهزیستی استان مجوز داشته باشند، یارانه پرداخت می‌شود.

پرداخت یارانه به مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان، معصومه راحت‌دهمرده اظهار داشت: در مراکز گذری ترک اعتیاد، بیمار به صورت خودمعرف مراجعه کرده و خدماتی از جمله یک وعده غذای گرم، استحمام، مشاوره و غیره را دریافت می‌کند.

وی افزود: مراکز «دی آی سی» و یا مراکز کاهش آسیب علاوه بر خدمات فوق، نحوه تزریق سالم را آموزش می‌دهند تا از انتقال بیماری‌ها جلوگیری شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در همین مراکز کاهش آسیب، گروه‌هایی را در قالب تیم‌های اجتماع‌محور داریم که به پاتوق‌های مصرف مواد مخدر معتادان در حاشیه شهر مراجعه و اگر زخمی داشته باشند پانسمان کرده و ضمن تحویل سرنگ‌های جدید، سرنگ‌های استفاده شده را جمع‌آوری می‌کنند.

راحت‌دهمرده ادامه داد: مراکز دیگر در سرپناه شبانه است که معتادان پرخطر بی‌خانمان که جایی را برای استراحت و خواب ندارند به اینجا مراجعه می‌کنند که این خود با هدف کاهش آسیب و جلوگیری از گسترش آسیب و انتقال بیماری‌های مسری است.

این مسئول اضافه کرد: ممکن است بعضی افراد راغب نباشند که اعتیاد را ترک کنند، اما ما باید راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری را بگیریم که در این راستا، تیم‌های اجتماع‌محور این معاونت نیز برای پیشگیری از اعتیاد در محلات شهری و روستایی به کمک خود افراد محله انتخاب شده و آموزش‌ها و موارد پیشگیرانه را فرا می‌گیرند.

وی بیان داشت: در سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان برای پاکسازی مواد افیونی به افراد کم درآمد، یارانه اختصاص داده شده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضی از افراد معتاد از نظر مالی توان طی کردن مراحل درمان را ندارند، می‌توانند به ادارات بهزیستی در سطح شهرستان‌ها مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهند.

راحت‌دهمرده متذکر شد: پس از بررسی دقیق درخواست از سوی مددکاران متخصص این سازمان و هنگامی که برای مددکار اداره مشخص شد که این فرد توانایی پرداخت هزینه درمان را ندارد، بهزیستی این هزینه را به جای وی به بخش خصوصی می‌پردازد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این یارانه به مراکزی که مجوز از سازمان بهزیستی داشته باشند، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/75004/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول