اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

شاه کلید حماسه اقتصادی در رفع موانع تولید نهفته است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: شاه کلید حماسه اقتصادی در رفع موانع تولید و بهره‌وری نهفته است، پس باید در این راستا تلاش شود.

شاه کلید حماسه اقتصادی در رفع موانع تولید نهفته است

 بهنام بهنام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: حماسه سیاسی مورد انتظار رهبری با شرکت میلیونی و باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر صورت گرفت، و در بیانات و مناظره‌های داوطلبان ریاست جمهوری مشکلات و عارضه‌های عقب‌ماندگی کشور شناسایی شد.

وی افزود: شاه کلید حماسه اقتصادی در رفع موانع تولید و بهره‌وری نهفته است.

بهنام خاطرنشان کرد: سال 91 در تاریخ ایران سال مبارکی برای صنعت و معدن به ثبت می‌رسد، زیرا مشکلات سبب شد به تحقیق بدانیم، عدم‌ مشارکت گسترده تشکل‌های صنفی تخصصی در تصمیم‌گیری‌ها یکی از علل ناکامی و عدم موفقیت بخش تولید بوده است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای سرنوشت‌ساز در مورخه 25 مهر ماه سال 91 بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران منعقد شده است.

بهنام اعلام کرد: بعد از این مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی مسئولیت سنگین‌تری در اتحاد و انسجام تشکل‌های صنفی خود دارند، و باید به عنوان یک کار اساسی و زیربنایی ماندگار برای نسل‌های آینده کشور ضمن فرهنگ‌سازی برای مشارکت فراگیر در تشکل‌ها برای توسعه و فعال کردن آن‌ها نیز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه درسی که از وضعیت موجود و بازار آشفته گرانی باید گرفت، در شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نهفته است، تصریح کرد: رهبر معظم به این موضوع پی‌برده بودند، که حمایت واقعی از مردم، حمایت از تولید و تولیدکننده است، زیرا علاوه بر اینکه تضمین استقلال کشور است، در عمل می‌بینیم هیچ مسئله‌ای مردم را به اندازه کمبود کالا ناراحت و متشنج نمی‌سازد.

بهنام افزود: همیشه تولید فراوان مستلزم عرضه کیفی با قیمت رقابتی بوده است، اما کمبود کالا پیامدی جز احتکار و عرضه نامناسب ندارد، بنابراین داشتن قوانین غیرشفاف مزاحم و بازدارنده از تولید نتیجه‌ای جز کمبود، ورشکستگی و نابودی واحدهای سالم و فعال ندارد.

وی اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهیم، به عنوان پیشگام در بین استان‌های کشور مقدمات احداث ساختمان شایسته‌ای به نام صنعت‌سرای آذربایجان غربی با هدف اسکان ارگان‌های مرتبط با تولید و همه تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی تخصصی استان و حتی دفتر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دارا بودن نمایشگاه در راستای معرفی صنعت، معدن، محصولات تولیدی و نیازمندی‌های استان را فراهم کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: احداث چنین مجتمع اجرایی و تبلیغاتی خودکفا سبب تسهیل در امور سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول