اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

گازدار شدن 7 شهرک صنعتی خراسان‌رضوی

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی خراسان‎رضوی از گازدار شدن هفت شهرک صنعتی خراسان‌رضوی تا پایان امسال خبر داد.

گازدار شدن 7 شهرک صنعتی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‎رضوی، علی سلیمانی با تاکید بر وظیفه حیاتی شرکت شهرک‏های صنعتی در ایجاد بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: ایجاد علاقه‌مندی و ترغیب افراد به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش صنعت استان وظیفه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی افزود: با فراهم آوردن زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، بهره‌برداری بهتر از امکانات و زیرساخت‌های اولیه برای سرمایه‌گذاران و جلب رضایت حداکثری صنعتگران در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی همچنین به لزوم انجام کارهای فرهنگی برای شاغلان در واحدهای صنعتی اشاره و اظهار امیدواری کرد: با فعال کردن مساجد در شهرک‌ها و انجام امور آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و دینی بتوان زمینه رشد معنوی بخشی از جامعه را که در صنعت استان فعالیت می‌کنند، فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: تاکنون 37 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در وسعتی بیش از 4 هزار و 663 هکتار در حال فعالیت بوده و بیش از 3 هزار و 200 واحد صنعتی در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در تمام شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی با توجه به استعدادها و قابلیت‌های صنعتی آن منطقه، شهرک و ناحیه ایجاد شده است.

سلیمانی میزان اشتغال ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را نزدیک به 60 هزار شغل اعلام کرد که بیشترین آن را مربوط به شهرک صنعتی توس و نزدیک به 28 هزار نفر دانست.

وی با تاکید بر وجود مشکلات زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اظهار داشت: یکی از بزرگترین معضلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی نبود گازرسانی به واحدهای صنعتی است، تاکنون 21 شهرک و ناحیه صنعتی از 37 شهرک و ناحیه صنعتی فعال استان، گازدار شده است که طول شبکه توزیع گاز این 21 شهرک بالغ بر 300 کیلومتر است.

وی افزود: با حمایت دولت تا پایان سال جاری هفت شهرک و ناحیه صنعتی خرگرد خواف، کوثر گناباد، تربت جام، فاز دو شهرک صنعتی کاویان، باخرز، رباط سنگ و تایباد به طول 58 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال گازدار می‌شوند و علاوه بر این شبکه توزیع گاز هشت شهرک و ناحیه صنعتی دیگر نیز به طول 65 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی یکی دیگر از مشکلات صنعت استان را مساله کمبود آب در ایجاد و توسعه صنایع اعلام کرد.

سلیمانی اقدامات صورت گرفته در بخش صنایع کوچک را این گونه توصیف کرد: تاکنون مطالعات شناختی برای پنج خوشه کسب و کار به انجام رسیده است و در حال حاضر دو خوشه خاتمه یافته و دو خوشه در حال توسعه داریم.

به گفته وی ویرایش اولیه تهیه نقشه جامع خوشه‌ها در استان به انجام رسیده است که در سال جاری طبق استاندارد تعریف شده به روزرسانی می‌شود.

سلیمانی همچنین بهره‌برداری از مرکز خدمات فناوری شهرک فناوری خبر داد و گفت: این مرکز مکانی بسیار مناسب جهت استقرار مشاوران صنعتی و ارتباط نزدیک صنعت با حوزه مشاوره و خدمات مرتبط است.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول