اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

صنعتگران 76 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق ذخیره ملی دریافت کردند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از پرداخت 76 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق ذخیره ملی به صنعتگران استان خبر داد.

صنعتگران 76 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق ذخیره ملی دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا زاوشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان‌های صنعتی کشور است که بزرگ‌ترین صنایع مادر و بیش از 2 هزار واحد صنعتی را در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات نقدینگی میزان تولید در واحدهای صنعتی کاهش یافته و اکثر واحدها با کمتر از ظرفیت واقعی مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به حمایت‌های این سازمان از صنعتگران گفت: به منظور تامین نقدینگی و کاهش مشکلات اقتصادی واحدها تاکنون 76 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق ذخیره ملی به صنعتگران استان پرداخت شده است.

زاوشی گفت: این تسهیلات با نرخ سود 17 درصد در اختیار چهار صنعتگر متقاضی استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه  159 واحد صنعتی برای استفاده از تسهیلات صندوق ذخیره ملی ثبت نام کردند، ابراز داشت: از این تعداد پرونده 147 واحد با رقم تسهیلات چهار هزار و 140 میلیارد ریال در کمیته ویژه استانی بررسی و در ارزیابی‌های نهایی وزارتخانه 11 پرونده از استان برای بهره گیری از این کمک‌ها مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم تجلیل از صنعتگران برتر استان خبر داد و اظهار داشت: در این مراسم قرار است از 38 صنعتگر برتر استان تجلیل و قدردانی شود.

زاوشی ادامه داد: از مجموع این صنعتگران سه واحد به عنوان واحد صنعتی و یک واحد به عنوان واحد معدنی برتر کشور انتخاب شده‌اند که در مراسم ویژه‌ای از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت سه هزار و 500 متقاضی صنعت جدید با سرمایه‌گذاری تقریبی 42 هزار میلیارد ریال در استان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر یک هزار واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 80 هزار میلیارد ریال با پیشرفت 10 تا 90 درصد در استان مرکزی در حال ساخت است که 304 واحد آن با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و سرمایه 17 هزار میلیارد ریال تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته وی همچنین در حال حاضر 361 واحد معدنی با ذخیره قطعی یک میلیارد و 200 تن و ظرفیت برداشت سالانه 18 میلیون تن و سه هزار فرصت شغلی در استان مرکزی فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بخش دیگری بیان داشت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های تولید، عدم گشایش ال.سی، خرید نقدی مواد اولیه، اخذ مطالبات بانکی، گران شدن ارز و... از مشکلات فراروی واحدهای تولیدی استان به شمار می‌رود.

زاوشی از افزایش 20 درصدی متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان مرکزی طی سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون 3 هزار و 500 متقاضی ساخت کارخانه در استان مرکزی موجود است که با راه‌اندازی این واحدها 25 هزار فرصت شغلی جدید در استان مرکزی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول