اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

مقاومت صنعتگران ما یک مجاهدت بود/ یارانه‎ها صحیح اجرا نشد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه‎ها به طور صحیح و کامل اجرا نشد، گفت: مقاومت صنعتگران و تاجران ما در سال 1391 در شرایط سخت اقتصادی یک مجاهدت بود.

مقاومت صنعتگران ما یک مجاهدت بود/ یارانه‎ها صحیح اجرا نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری شامگاه پنج‌شنبه در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان استان گلستان اظهار داشت: سال 1391 سال بسیار سختی به خصوص در عرصه صنعت و تجارت بود که به طور قطع مقاومت و ایستادگی صنعتگران و تاجران در این عرصه یک مجاهدت بوده و به جرات می‎توان گفت صنعت ما آمادگی مواجهه با شرایط بسیار سخت را دارد.

وی با اشاره به حادثه مسافران هواپیمای ایرباس که روزهای گذشته سالروز این واقعه بود، تصریح کرد: این حرکت آمریکا از روی دشمنی با نظام و مردم بوده که بسیار ناجوانمردانه بوده است.

طاهری بیان کرد: دشمنی‎های دشمنان بر علیه مردم در سال‎های گوناگون بوده و ادامه دارد و تحریم‎ها و فشارهای اقتصادی هم نمونه این دشمنی‎ها است.

وی ابراز داشت: اما نمی‎خواهیم تمام مشکلات را بر گردن دشمنان بیاندازیم و باید قبول کنیم که در داخل هم ضعف‎ها و مشکلات وجود دارد.

مشکلات اقتصادی در گلستان نیازمند تلاش ملی است/ مشکلات اقتصادی از هدفمندی یارانه‎ها شروع شد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان گلستان تمام مسئولان و فعالان عرصه صنعت تلاش خود را برای کمک به این بخش و پیشبرد اهداف آن به کار بردند اما همه مشکلات در استان قابل حل نیست و نیازمند تلاش ملی است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بخش تولید از زمان هدفمندی یارانه‎ها شروع شد.

طاهری عنوان کرد: هدفمندی یارانه‎ها کاری بسیار زیبا، ستودنی و بزرگ است اما مقداری در عمل به این قانون توجه لازم نشد.

وی گفت: در هدفمندی یارانه‎ها گفته شده بود یارانه‎ها هدفمند شود 60 درصد باید نقدی توزیع شود و 40 درصد آن به سمت تولید در دو بخش کشاورزی و صنعت برده شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیوان محاسبات گزارشی را اعلام کرد که به جای اینکه 20 درصد از 40 درصد به سمت تولید برود تنها سه‎دهم درصد به بخش تولید برده شده است.

وی افزود: اما دقت کنید با اینکه این مقدار کم به سمت تولید برده شده بسیار تاثیر داشته و گشایش فراوانی را ایجاد کرده است و اگر 20 درصد به طور کامل به این بخش داده می‎شد چه تحول عظیمی در تولید رخ می‎داد.

طاهری اظهار امیدواری کرد تا در دولت جدید نگاه خاصی به این بخش انجام شود و با پایبندی نسبت به قانون و اجرای دقیق هدفمندی یارانه‎ها تغییر چشمگیری در تولید انجام گیرد.

عدم تعامل کارشناسان دولت و مجلس موجب تصحیح در بودجه می‎شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ضعف‎های این مدت این بود که در زمان بسته شدن بودجه و برای تعیین بودجه سال کارشناسان دولت و مجلس با هم تعامل ندارند.

وی اضافه کرد: این موجب می‎شود زمانی که دولت لایحه بودجه را که به مجلس تحویل می‎دهد مجلس به دلیل مسائل گوناگون مجبور می‎شود تا بودجه را تصحیح کند.

طاهری بیان کرد: ما حتی لجبازی‎هایی با دولت را در مجلس دیده‎ایم و امیدواریم در دولت جدید تعاملی مناسبی بین دولت و مجلس به وجود آید که شاهد این مسائل نباشیم.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در مجلس هم ایرادهایی وجود دارد و مجلس این آمادگی را دارد تا با شنیدن انتقادها و دادن پیشنهادها آنها را در کمیسیون‎ها بررسی کند و حتی با انجام کارهای کارشناسی آنها را به قانون تبدیل کند.

انتهای پیام/83004/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول