اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

تلاش برای جدایی روحانیت از مردم آب در هاون کوبیدن است/ دولت آینده باید از همه طیف‌ها استفاده کند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اعتماد دوباره مردم به فردی روحانی نشان داد که نقشه‌های گروهی که می‌خواستند مردم را از روحانیت جدا کنند نقش بر آب شده است؛ تلاش برای حذف روحانیت از جامعه ایران در واقع آب در هاون کوبیدن است.

تلاش برای جدایی روحانیت از مردم آب در هاون کوبیدن است/ دولت آینده باید از همه طیف‌ها استفاده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در جمع اعضای ستاد رئیس جمهور منتخب در قم با بیان اینکه دلسوزان نظام روی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نظر داشتند اظهار کرد: روحانی چهره‌ای حوزوی و دانشگاهی است و سابقه سیاسی وی هم از همین مسئله ناشی می‌شود و مواضع سیاسی روحانی برگرفته از سا‌ل‌ها تجربه اوست.

وی افزود: با توجه به مباحثی که در مناظره‌ها مطرح بود مشخص شد که آمار بیکاری در طول هشت سال اخیر رو به افزایش بوده و علاوه بر کاهش ارزش پول ملی، آسیب‌هایی نیز به اعتبار جهانی جمهوری اسلامی وارد شده است؛ این مسئله صحیح است که آمریکا نمی‌خواهد ایران به حق خود در جامعه جهانی دست یابد اما طی هشت سال گذشته تدبیر روشن و شفافی هم در سیاست خارجی ایران وجود نداشت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه مسئولان در دو دوره دولت گذشته سعی کردند توجه مردم را از روحانیت و مرجعیت برگردانند گفت: آیت‌الله فاضل لنکرانی هم طی دیداری به آقایان جنتی و یزدی گفته بود که این همه سخن از امام زمان(عج) به میان آوردن برای این است که مردم گمان کنند برخی افراد به طور مستقیم با امام عصر(عج) در ارتباط هستند و نیازی به مراجع تقلید وجود ندارد ضمن اینکه این مرجع تقلید پیش‌بینی روزی که رئیس جمهور در برابر رهبری بایستد را هم کرده بود و این پیش‌بینی هم در اواخر دولت به حقیقت پیوست.

وی ادامه داد: انتخابات اخیر این توطئه را خنثی کرد زیرا اعتماد دوباره مردم به فردی روحانی نشان داد که نقشه‌های گروهی که می‌خواستند مردم را از روحانیت جدا کنند نقش بر آب شده است؛ تلاش برای حذف روحانیت از جامعه ایران در واقع آب در هاون کوبیدن است.

فاضل لنکرانی با تاکید بر توجه دولت آینده به سخن بزرگان دین برای رفع مشکلات گفت: توجه به دغدغه مراجع تقلید اهمیت بالایی دارد و به یاد دارم که آقای خاتمی هم در دولت اصلاحات همین رویه را داشت در حالی که طی دولت‌های نهم و دهم خلاف این امر دیده شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بحث مدیریت امام زمان(عج) بر کشور و مطرح شدن این موضوع در دو دولت اخیر عنوان داشت: این امر سبب می‌شود هر مشکلی هم که در کشور به وجود بیاید آن را به امام عصر(عج) نسبت بدهند؛ یکی دیگر از حرف‌های باطل در این دو دوره این بود که فرقی میان مسلمانان و پیروان سایر ادیان وجود ندارد در حالی که آیات قرآن خلاف این مفهوم را مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: مراجع تقلید همواره به دنبال حفظ اسلام اصیل هستند و نگران بودند که خط انحراف ادامه یابد ضمن اینکه نسبت دادن عافیت‌طلبی به مخالفان از سوی دولت نیز صحیح نبود زیرا هیچ‌یک از مراجع نبوده‌اند که عافیت‌طلب باشند.

فاضل لنکرانی با اشاره به شعار دولت‌های نهم و دهم مبنی بر ادامه خط امام(ره) گفت: با این حال بیشترین قانون‌گریزی، عدم توجه به روحانیت و اسلام در همین دولت‌ها اتفاق افتاد در حالی که امام خمینی(ره) روی همین مسائل تاکید فراوانی داشتند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم خدماتی نیز به مردم داشته‌اند ابراز کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نباید خدمات این دولت‌ها را نادیده گرفت اما ضعف‌های مهمی هم در این دوره‌ها وجود داشت.

وی افزود: امیدوارم دولت یازدهم دوره امید و نشاط برای مردم ایران باشد زیرا ملت عقیده دارند باید دین و انقلابشان را حفظ کنند و در عین حال معیشتشان هم محفوظ باشد؛ زمانی مسئول مرکز پژوهش‌های مجلس گفته بود دولت برنامه اقتصادی ندارد، سوال اینجاست که آیا از نظر شرعی صحیح است که کشور را در اختیار فردی بگذاریم که برنامه‌ای برای اقتصاد ندارد؟

فاضل لنکرانی جدایی نخبگان از دستگاه اجرایی کشور را یکی دیگر از نقاط ضعف دولت‌ کنونی دانست و گفت: حکومتی که نخبگان را نادیده بگیرد پیشرفت نمی‌کند؛ امیدواریم در دولت آینده از نظر نخبگان در همه امور فنی و اجرایی استفاده شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی مبنی بر فراجناحی بودن دولت یازدهم عنوان داشت: باید از همه طیف‌های سیاسی حتی از میان اعضای مفید دولت کنونی هم برای پیشبرد برنامه‌ها استفاده شود.

وی افزود: اصلاح‌طلبان دو دسته هستند؛ گروهی که قائل به اصلاح‌طلبی در اصل مبانی بودند که ما آنها را قبول نداریم اما گروه دوم که قصد اصلاح در چارچوب ولایت فقیه، قانون اساسی و اصول انقلاب را دارند باید مورد استفاده قرار گیرند.

فاضل لنکرانی تاکید کرد: اگر امروز کسانی در قم بگویند که ما این دولت را قبول نداریم و این دولت اصلح نیست در واقع با رهبری مخالفت کرده‌اند و اشخاصی افراطی هستند؛ در انتخابات گذشته این بحث را مطرح کرده بودند که نظر امام زمان(عج) به فلان شخص است و این تندروی‌ها باز هم دیده شد در حالیکه نباید از مفاهیم مقدس برای اینگونه اهداف استفاده کرد.

انتهای پیام/78004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول