اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان:

جلوگیری از خروج نخبگان کشور هدف بنیاد نخبگان است

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: جلوگیری از خروج نخبگان و استعدادهای برتر کشور از اهداف بنیاد نخبگان است.

جلوگیری از خروج نخبگان کشور هدف بنیاد نخبگان است

علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده صحیح از ظرفیت‌های علمی نخبگان به منظور توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری، در دیدار برخی از نخبگان کشور بنیاد علمی نخبگان تشکیل شد.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان استان زنجان با استناد آیین‌نامه تاسیس بنیاد ملی نخبگان و با پیگیری‌‌های استان، در سال 89 افتتاح شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه شناسایی و ایجاد بستر قانونی لازم برای حمایت از نخبگان و مخترعان از اهداف تشکیل این بنیاد بود، افزود: شناسایی نخبگان و مخترعان مهم‌ترین رسالت این بنیاد است.

وی داوری و تایید طرح‌های دانش‌بنیان را از اقدامات این بنیاد عنوان کرد و گفت: معرفی این طرح‌ها برای ثبت شرکت تعاونی دانش‌بنیان از دیگر اقدامات بنیاد محسوب می‌شود.

*تولید ثروت از یافته‌های علمی هدف بنیاد نخبگان است

رمضانی تولید ثروت از یافته‌های علمی را از اهداف بنیاد نخبگان دانست و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق اهداف بنیاد در زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به حضور موفقیت‌آمیز در چهارمین نمایشگاه نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: معرفی بنیاد نخبگان استان زنجان به عنوان بنیاد برتر کشوری موفقیت‌های مطلوبی را کسب کرده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه بنیاد نخبگان استان زنجان در دومین سال تاسیس خود مقام برتر کشوری را به دست آورد، افزود: این موفقیت در بین 23 بنیاد نخبگان رقم خورد.

وی از برگزاری جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای اختراعات شمال‌غرب در زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره خرداد ماه سال گذشته برگزار شد.

رمضانی با بیان اینکه این جشنواره برای ارزیابی اختراعات و تجاری‌سازی برگزار شد، افزود: در قالب این جشنواره 22 طرح ارائه شده از سوی بنیاد نخبگان ارزیابی شد.

*ارائه تسهیلات 30 تا 50 میلیون ریالی به نخبگان

وی از ارائه تسهیلات 30 تا 50 میلیون ریالی از سوی بنیاد نخبگان خبر داد و گفت: این تسهیلات به منظور حمایت از مخترعان، نخبگان و استعدادهای برتر ارائه می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان بر ضرورت جلوگیری از خروج نخبگان و استعدادهای برتر کشور تاکید کرد و گفت: بنیاد نخبگان در این زمینه از نخبگان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه ایرانگردی ویژه نخبگان سراسر کشور در تیرماه سال گذشته خبر داد و افزود: این برنامه به منظور ایجاد روحیه خودباوری و دلبستگی به کشور برگزار شد.

رمضانی از ارائه تسهیلات مسکن به برگزیدگان جشنواره‌های مختلف خبر داد و گفت: این تسهیلات به 20 نفر از نخبگان استان ارائه شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه ابداعات و اختراعات در سال 89 تصریح کرد: این جشنواره به نحو مطلوبی برگزار شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی مختلف برای نخبگان برگزار می‌شود، گفت: این کارگاه‌ها به منظور توانمند‌سازی نخبگان استانی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری 12 کارگاه آموزشی در استان خاطرنشان کرد: این کارگاه در سال‌جاری نیز برای نخبگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول