اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد ملی نخبگان کرمانشاه:

ارزیابی علمی اختراع بر عهده بنیاد ملی نخبگان است

معاون بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه گفت: وظیفه‌ای که بنیاد نخبگان در مسیر اختراع بر عهده دارد ارزیابی علمی اختراع است و دست بنیاد در مسیر تجاری‌سازی اختراعات خالی است.

ارزیابی علمی اختراع بر عهده بنیاد ملی نخبگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ظهر امروز سالار محمدی در جلسه توجیهی که با حضور نخبگان و مخترعین استان کرمانشاه به منظور شرکت در جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سالن اجتماعات بنیاد ملی نخبگان استان برگزار شد، گفت: وظیفه‌ای که بنیاد نخبگان در مسیر اختراع بر عهده دارد ارزیابی علمی اختراع است و دست بنیاد در مسیر تجاری‌سازی اختراعات خالی است.

وی افزود: تاکنون با سازمان‌ها و ارگان‌های بسیاری به منظور تجاری‌سازی اختراعات بحث‌هایی انجام داده‌ایم ولی تاکنون آن‌چه که در شأن نخبگان است به آنان تعلق نگرفته است.

معاون بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه با تأکید بر این‌که نوآوری و قابلیت‌ تجاری‌سازی دو بحث مدنظر در جشنواره منطقه‌ای زاگرس در ایلام است، گفت: وجود قرارداد فروش در صورتی که طرح تجاری‌سازی شده باشد در بحث ارزیابی علمی اختراع در این جشنواره بسیار مؤثر است که مخترعین شرکت‌کننده باید به این بحث توجه کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که ابتکار و اختراعات باید به سمت طرح‌هایی نو برود، افزود: هر چند ضریب ریسک چنین طرح‌هایی بالا است ولی ارزش نهایی آن چند برابر ریسک است و امید است که در دولت یازدهم توجه بیش‌تری به این‌گونه طرح‌ها شود به این علت که در ایجاد اشتغالزایی مؤثر است.

محمدی با اعلام این‌که تنها وام 22 درصدی به نخبگان تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: این مبلغ در سطح و شأن نخبگان کشور نیست و توان علمی مخترعان بسیار بالا و با ارزش‌تر است.

وی با بیان این‌که در بنیاد ملی نخبگان کرمانشاه، 700 طرح به ثبت اختراع رسیده گفت: در استان 85 طرح از تأییدیه علمی برخوردار هستند و به بیش از چهار طرح ملی بین 200 تا 300 میلیون تسهیلاتی کم‌بازده در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه، زمانی این مبالغ اثرگذار خواهند بود که مخترعان این تسهیلات را دریافت کنند و به اشتغالزایی بپردازند.

وی اظهار داشت: دبیری طرح‌های دانش‌بنیان در سالی که گذشت بر عهده بنیاد نخبگان بود و هم‌اکنون بر عهده معاونت علمی‌فناوری و وزارت تحقیقات در پارک فناوری است و امسال صندوق نوآوری و شکوفایی فعال شده است.

محمدی در پایان تصریح کرد: ثبت‌نام به منظور شرکت در جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس از چند روز گذشته شروع شده و تا هشت شهریورماه سال‌جاری ادامه دارد و این جشنواره از تاریخ 26 تا 28 شهریورماه سال‌جاری در ایلام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2700/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول