اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سومین بار افزایش قیمت کرایه اتوبوس‌ها مسکوت ماند

افزایش بهای بلیت اتوبوس‌های اردبیل در هاله‌ای از ابهام

برای سومین بار طرح افزایش قیمت بهای بلیت اتوبوس‌های شهری از 125 تومان به 150 تومان با رای اکثریت شورا مسکوت ماند تا در هفته آینده در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

افزایش بهای بلیت اتوبوس‌های اردبیل در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل در جلسه صبج امروز خود از توضیحات مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی مبنی بر افزایش 25 تومانی بهای کرایه اتوبوس‌ها به خاطر نبود پول خرد و همچنین اجرای طرح کارت‌خوان با رقمی معادل 600 میلیون تومان به همت شرکت جهان گستر قانع نشده و تصویب این طرح را به جلسه آینده که شهردار اردبیل در جلسه حاضر خواهد بود، موکول کردند.

در این جلسه اکثریت اعضای شورای شهر اردبیل با افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها امسال برای دومین‌بار به بهانه دریافت رقمی از این افزایش از طرف راننده برای نصب دستگاه الکترونیکی و کارت‌خوان مخالفت کردند و متذکر شدند که اگر قرار است افزایش قیمتی صورت گیرد باید نفع آن به جیب راننده اتوبوس برود.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما به صورت شرعی و قانونی به طرح افزایش قیمت کرایه از 125 تومان به 150 تومان رای می‌دهیم و معتقدیم این افزایش نیز برای سهولت و راحتی کار راننده و مسافر صورت می‌گیرد چرا که تهیه پول خرد مشکل اساسی را در این رابطه ایجاد کرده است.

جواد زنجانی گفت: نباید سازمان و شهرداری از محل 25 تومان افزایش 600 میلیون تومان خرید و نصب دستگاه‌های کارت‌خوان را تامین کنند و یا بخواهند از این طریق به راننده‌ها فشار آورده و اجحافی در حق آنها صورت دهند.

وی قیمت واقعی یک بلیت اتوبوس را برای سوار و پیاده شدن 450 تومان اعلام کرد و یادآورشد: 150 تومان از این رقم را مسافر پرداخت می‌کند، 150 تومان دیگر را شهرداری متقبل شده و 150 تومان دیگر را نیز وزارت کشور می‌دهد که در سال‌های اخیر به جز حق مسافر نه شهرداری و نه وزارت کشور قادر نبودند حق مربوط به خود را پرداخت کنند که در این زمینه اجحافی صورت گرفته و بهتر است شهرداری با تامین 600 میلیون تومان هزینه کارت‌خوان‌ها بدون اینکه هزینه‌ای متوجه راننده اتوبوس شود رقم را پرداخت کند.

علیرضا دباغ عبداللهی عضو دیگر شورای شهر اردبیل نیز خاطرنشان کرد: اصلاً انصاف نیست از پول راننده رقمی برداشته شود و به حساب شهرداری یا سازمان واریز شود تا دستگاهی خریداری شود در حالی که شهرداری می‌تواند با تامین 600 میلیون تومان حتی به صورت وام با این امر موافقت کند.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز افزایش دوباره کرایه‌ها را امری غیر‌منطقی توصیف کرد و گفت: ما بررسی‌ این موضوع را به جلسه بعدی با حضور شهردار موکول می‌کنیم تا راه‌های اجرایی این طرح را بهتر مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از بحث و بررسی‌های مختلف در این زمینه برای سومین بار تصویب این موضوع که پیش از این نیز به دلیل انتخابات شورا به تعویق افتاده بود به مدت یک هفته مسکوت ماند در حالی که مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی به شدت از این امر گله‌مند بود که چگونه شورای شهر بدون در نظر گرفتن حق و حقوق سازمان و هزینه‌هایی که این سازمان متحمل می‌شود نسبت به تصویب این طرح تاخیر و تعلل ایجاد می‌کند.

مطالعات جامع حمل و نقل شهری اردبیل به همت شرکت مترا

در ادامه این جلسه موضوع مطالعات جامع حمل و نقل شهری اردبیل نیز مطرح شد که معاون خدمات حمل و نقل شهری و ترافیک شهرداری اردبیل در سخنانی بیان داشت: در تمامی مراکز استان‌های همتراز با اردبیل این مطالعات جامع صورت گرفته در حالی که ما از این قافله عقب مانده‌ایم.

علی سیفی خاطرنشان کرد: هنوز به صورت کامل این طرح مورد مطالعه قرار نگرفته که انتظار می‌رود با مطالعه آن طرح‌هایی نظیر مترو یا دیگر تاسیسات مورد نیاز در حوزه حمل و نقل شهری و کاهش ترافیک مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با مطالعات جامع و رقم در نظر گرفته شده برای این امر انتظار داریم به سرعت این طرح جامع به مرحله اجرا برسد.

تنها یک پل عابر پیاده امسال مجهز به پله‌برقی می‌شود

معاون خدمات حمل و نقل شهری و ترافیک شهرداری اردبیل در خصوص نصب پله‌برقی به جای آسانسور در پل‌های عابر پیاده در اردبیل یادآور شد: برای سال جاری نصب دو آسانسور 10 نفره در پل‌های عابر پیاده با اعتباری بالغ بر 110 میلیون تومان پیش‌بینی شده بود که ما بعد از استعلامی که از شرکتی‌های تولیدی‌ها و توزیعی آسانسور داشتیم متوجه شدیم که خرید و نصب آن به صلاح و صرفه شهر نیست.

وی ادامه داد: به جای آسانسور قرار شد از پله‌های برقی که سهولت و راحتی خاصی دارد استفاده کنیم که در این زمینه نیز دو پل عابر پیاده پیشنهاد شد تا به پله برقی تبدیل شود که رقم اعتباری آن 420 میلیون تومان برای هر پله برقی است.

معاون خدمات حمل و نقل شهری و ترافیک شهرداری اردبیل افزود: البته امسال به دلیل کمبود اعتبارات تجهیز یک پل عابر پیاده به پله برقی آن هم در کمربندی مدنظر است که امیدواریم با توجه به حادثه‌خیز بودن کمر‌بندی دوم و اتصالی به بسیج این کار انجام شود.

سیفی تصریح کرد: در کمر‌بندی اردبیل اکثر تصادفات به وقوع پیوسته و کشته‌هایی نیز به همراه داشته است و مشکلات و نارسایی‌هایی در این حوزه وجود دارد که ما اولویت نصب این پله برقی را در پل عابر پیاده ارجستان، کشاورز، سینا یا حسن‌آباد قرار دادیم تا با تصمیم‌گیری نهایی این کار صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه شورای شهر با طرح شهرداری مبنی بر درخواست سپاه استان مبنی بر کاهش پنج درصد عوارض شهرداری از اتوبوس‌ها و شرکت‌های مسافربری که در اعزام زائران به حرم امام مشارکت داشتند و همچنین پازل‌چینی و ساماندهی پارک مسافر شورابیل و انجام آسفالت‌ریزی محوطه و حیات مسجد اعظم اردبیل با 10 میلیون تومان اعتبار و همچنین قرائت و تصویب 13 بند مصوبه شورای نامگذاری اردبیل با نامگذاری معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها با نام شهدای والامقام با رای اکثریت شورای شهر اردبیل موافقت شد.

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول