اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج عنوان کرد

بهره‌گیری از سیستم بلیط الکترونیک زمینه‌ساز تحول ناوگان اتوبوسرانی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه با تاکید بر بهره‌گیری از سیستم هوشمند بلیط الکترونیک، اظهار داشت: بهره‌گیری از این سیستم زمینه‌ساز تحول اساسی در ناوگان اتوبوسرانی است.

بهره‌گیری از سیستم بلیط الکترونیک زمینه‌ساز تحول ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، مهرداد کیانی عنوان کرد: سازمان اتوبوسرانی کرج به منظور ایجاد تحولی اساسی در سیستم ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌های خود در سال گذشته طرح سیستم هوشمند ناوبری مکان‌یابی ماهواره‌ای و سامانه بلیط الکترونیک (AVL ) را به مرحله اجرا درآورد.

وی با بیان اینکه، این پروژه برای اولین بار در کشور با استفاده از مدرن‌ترین فناوری روز دنیا اجرایی می‌شود، عنوان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضـوی با ارزشــی معادل 100 میلیارد ریال انجام شد.

این مسئول از جمله مزایای این پروژه عظیم را دسترسی به اطلاعات دقیق و همزمان از وضعیت استقرار و سرویس‌دهی ناوگان موجود، تعداد مسافران جابه‌جا شده و سرعت اتوبوس‌ها ذکر و عنوان کرد: بررسی تخلفات، حذف گردش پول فیزیکی و کاهش زمان سفر از دیگر مزایای کاربرد این پروژه است.

*راه‌اندازی خط بی آر تی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه با تاکید بر راه‌اندازی خطوط به ویژه در کلانشهرها، با بیان اینکه، پیشرفت صنعت حمل و نقل مسافری در سال‌های اخیر برهیچ کس پوشیـده نیست، عنوان کرد: امروزه صنعت حمل و نقل با توجه به گسترش شهرها در اقصی نقاط جهان دچار دگرگونی‌های زیادی شده است.

کیانی، خطوط را یکی از سیستـم‌های حمل و نقل درون شهری مهم دانست و افزود: این سیستم در حال حاضر در بسیاری ازشهرهای بزرگ دنیا و به تازگی در تهران راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: کلانشهر کرج با دارا بودن حدود یک میلیون و 800 هزار نفر به عنوان چهارمیـن کلانشـهر بزرگ کشور محسوب می‌شود که به جهت هـمجواری با پایتخت نیازمند توجه ویژه مسئولین شهری به لحاظ اندیشیدن تمهیدات نوین سیستم حمل و نقلی است.

وی احداث خطوط و سامانه را قبل از هر چیز نیازمند معبر مناسب برای برقراری خطوط سریع السیر دانست و گفت: ایجاد این سامانه طی انجام مطالعات مقدماتی و بررسی‌های لازم توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با توجه به رشد بالای سفرهای سالانه و به علت امکـان توسعه زمین‌های اطراف و افزایـش جمعیت در محدوده جـاده ملارد، زمان بر بودن سفر در این مسیر، وجود عرض مناسب در مسیر میدان شهیدسلطانی به ملارد، امکان‌پذیر شده است.

این مسئول با اشاره به امکان احداث پارک سوار در ابتدا و انتهای خط، امکانات اتصال خط به شبکـه ریلی را یادآور شد و افزود: امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث خطـوط از جمله مزایایی است که مسئولان شهـری را برای راه‌اندازی این سیستم ترغیب کرده است.

کیانی اظهار امیدواری کرد: با پشتیبــانی و حمایت شــورای اسلامی شهر کرج و شهـردار در این سال شاهد عملیات عمرانــی و اصلاحات ساختاری مورد نیاز طرح مذکور در منطقه باشیم.

انتهای پیام/2302/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول