اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی:

خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: یکی از اهداف مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی است.

خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود

رضا سکوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به معرفی رقم جدید چغندر قند تربت اظهار داشت: این رقم جدید با تلاش کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی معرفی شد.

وی ادامه داد: رقم جدید چغندر قند تربت در مقابل بیماری ریشه‌ای ریزومانیا مقاوم است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی شرایط آب و هوایی سرد و معتدل را به عنوان آب و هوای سازگار با رقم چغندر قند تربت عنوان کرد و گفت: این رقم با بهره‌وری بالا در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی قابل کشت است.

سکوتی افزود: معرفی ذرت هیبرید با نام کرج 706 از دستاورد‌های دیگری از کارشناسان بخش اصلاح و تهیه نهال بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به مقاومت ذرت هیبرید با نام کرج 706 در مقابل تنش‌ها و همچنین چغندر قند تربت در مقابل آفت‌ها و بیماری‌ها خاطرنشان کرد: بازدهی بالا در تولید این محصولات از مزیت‌های عمده آن‌ها به شمار می‌رود.

سکوتی خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: تحقیقات برای اصلاح و بهتر شدن بذر انواع محصولات و افزایش بازده تولید ادامه دارد.

انتهای پیام/61010/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول