اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه مطرح کرد

عملکرد ضعیف بخش کشاورزی کهگیلویه در ایجاد فرصت شغلی

فرماندار کهگیلویه با اشاره به عملکرد ضعیف بخش کشاورزی شهرستان در ایجاد فرصت‌های شغلی با وجود در اختیار داشتن اعتبارات 22 میلیارد تومانی گفت: جهاد کشاورزی و بانک‌ عامل باید در این زمینه پاسخگو باشند.

عملکرد ضعیف بخش کشاورزی کهگیلویه در ایجاد فرصت شغلی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، اولین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در سال 92 صبح امروز با حضور اعضای کارگروه در سالن فرمانداری دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست گفت: اگر بخواهیم ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر شود باید با افزایش تولید به سمت کاهش بیکاری حرکت کنیم.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به تأکید اسلام درباره کار گفت: جوهره انسان و رمز اصلی سر زندگی جوامع انسانی کار است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه ادامه داد: امروز روز حرکت به سوی خلق حماسه اقتصادی است و هرکس به نوبه خود در تحقق حماسه اقتصادی سهیم است.

وی مهمترین دغدغه مردم را معیشت آنان عنوان کرد و گفت: راه ایجاد کار و تولید از دل این جلسات بیرون می‌آید و هیچ مسئولی نباید وظیفه خود را کوچک تلقی کند.

فرماندار کهگیلویه همدلی و همراهی دستگاه‌ها و بانک‌ها برای ایجاد اشتغال را ضروری خواند و اظهار داشت: حمایت بانک‌‌ها از واحدهای تولیدی راه را برای اشتغالزایی و کاهش بیکاری باز می‌کند.

جعفری با تأکید بر لزوم صحت‌سنجی در آمار ایجاد شغل از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: با اعداد و ارقام خود را قانع نکنیم و با مردم صادق‌ باشیم.

فرماندار کهگیلویه خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از اداره‌های آبفای، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و کمیته امداد امام خمینی برای صحت‌سنجی مشاغل شد و گفت: این کارگروه موظف است با همکاری دبیرخانه کارگروه اشتغال به صورت رندمی طرح‌های اشتغالزایی را مورد بررسی و راست آزمایی قرار دهد.

جعفری با تحلیل ظرفیت اشتغالزایی بخش کشاورزی در شهرستان، آمار ایجاد شغل در این بخش را ضعیف خواند و گفت: سال گذشته بالغ بر 22 میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی داشتیم و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب موجود در این بخش می‌توانست تحول عظیمی در اقتصاد شهرستان و اشتغالزایی داشته باشد اما متأسفانه در این زمینه موفق عمل نشده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه با بیان این‌که با اعتباراتی که داشتیم می‌توانستیم در این حوزه بهتر عمل کنیم، افزود: جهاد کشاورزی و بانک‌ عامل باید در این زمینه پاسخگو باشند.

جعفری توسعه بخش کشاورزی را بهترین و مؤثرترین اقدام در رشد و شکوفایی شهرستان خواند و افزود: پتانسیل‌ها و استعدادهای بالقوه کهگیلویه در بخش کشاورزی سرمایه غنی برای توسعه شهرستان و استان است که باید با همت مدیران حوزه اقتصادی و کشاورزی مدیریت شود.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول